VD |
17-12-2009 15:49
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
En la reurbanització dels carrers s’ha utilitzat, majoritàriament, pedra artificial, excepte en aquells que tenen una major intensitat de trànsit rodat, com ara el carrer dels Escolapis i el carrer de Sant Joan, que tenen una àrea d’asfalt. També hi ha nou mobiliari urbà, com papereres i jardineres i enllumenat. Aquestes obres han estat possibles gràcies a les aportacions del Plan E, els diners que l’Estat ha destinat als ajuntaments per tal de crear ocupació i activitat econòmica.
L’alcalde de Vilanova i la Geltrú, Joan Ignasi Elena, ha recordat avui en la roda de premsa de l’equip de govern l’important l’esforç que ha significat aquest any d’obres “per a tot l’Ajuntament i especialment per a la ciutadania i els comerciants, per les penalitats que han suposat per a la seva activitat diària”. L’alcalde ha afirmat que aquesta reorganització urbanística ara repercutirà en la dinamització del centre i en el reforçament de Vilanova i la Geltrú com a capital comercial del Penedès.
Aquesta transformació ha convertit el centre en un espai de primer ordre per passejar, comprar i gaudir de les moltes activitats que s’hi porten a terme. Al costat de l’oferta comercial hi ha un seguit de propostes culturals que tenen l’espai públic com a escenari: durant l’any podem gaudir dels espectacles musicals, de circ i fires. D’altra banda, el nou centre de la ciutat també ha cuidat especialment el seu patrimoni. Amb les obres s’ha dut a terme també la senyalització de les façanes dels edificis que formen part del catàleg d’edificis històrics de la ciutat.
El treball de posar de relleu la identitat i el patrimoni històric de la zona és també un dels eixos bàsics de les obres del Nucli Antic que, Vilanova i la Geltrú va iniciar l’any 2007, quan va aconseguir formar part de la Llei de Barris de la Generalitat de Catalunya. Aquest any s’ha dut a terme la reurbanització dels carrers dels Picapedrers, de Tarragona i de l'Aigua i estan en obres la plaça de les Neus, el carrer de Mossèn Cots, el carrer de Sant Pere, el carrer de la Bomba, el carrer de Josep Anton Marquès i el carrer dels Horts.
Dissabte, 19 de desembre
A partir de les 18.30 h, es farà una cercavila pels carrers del centre urbà que han estat remodelats, acompanyats per la música de la Marching Band del Conservatori Municipal de Música Mestre Montserrat. El recorregut s’iniciarà i acabarà a la plaça de les Cols, passant pels carrers dels Caputxins, Sant Pau, rambla Principal, Sant Joan, Sant Gervasi, Escolapis i Sant Sebastià.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!