VD |
03-02-2010 12:19
El protocol s’ha elaborat partint de les directrius donades per la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona i determina el procediment que seguirà l’Ajuntament a la hora d’eliminar documentació original produïda o rebuda per la institució.
En la fase final del cicle de vida dels documents es decideix de conservar-los o d’eliminar-los, en virtut del seu valor administratiu, legal, fiscal o històric. Tots els documents públics han de ser objecte d’avaluació i aquesta determina si un document és de conservació permanent o si s’ha d’eliminar i quins són els terminis de conservació.
L’instrument que ofereix la Generalitat de Catalunya són les Taules d’Avaluació Documental, que es publiquen periòdicament al DOGC, i que són el fruit del treball de la Comissió Nacional d’Accés, Avaluació i Tria Documental (CNAATD). Aquestes Taules d’Avaluació, que s’aniran aplicant paulatinament sobre la documentació administrativa posterior a l’1 de gener de 1940, es poden consultar a aquest web.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!