SITGES

‘I have a dream’ arriba a Sitges

La mostra, instal·lada a l’Edifici Miramar, es podrà veure fins al 7 de març

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

La mostra aplega les obres plàstiques de més de setanta artistes d’arreu del món, entre els quals figuren Richard Hamilton, Kcho, Andreu Alfaro, Eduard Arranz-Bravo, Matt Lamb, Josep Uclés, Josep Puigmartí, Lluís Barbadillo, Miguel Condé, Laura Iniesta, Robert Llimós o Blanca Benítez. Tots ells reflexionen sobre la figura de l’activista nord-americà, Martin Luther King. Amb el mateix títol que el famós discurs del 1963 I have a dream, l’exposició ofereix una reflexió d’aquell missatge coincidint, el 2009 quan es va iniciar l’exposició, amb el 80è aniversari del naixement de Martin Luther King, Premi Nobel de la pau el 1964.

L’exposició es divideix en diferents àmbits. En primer lloc es troben dues escultures de Xavier Corberó i Francisco Leiro que donen la benvinguda als visitants des de la planta baixa de l’Edifici Miramar. A la primera sala es poden veure 4 instantànies captades per un dels millors fotògrafs nord-americans, Ernest C. Withers, amb les quals es fa una introducció històrica de la figura de Martin Luther King. A la segona sala, les obres dels artistes actualitzen el somni de Martin Luther King. Per això la majoria són retrats de l’activista nord-americà i també de d’aleshores senador i actual president Barack Obama. Precisament per a molts pintors el somni és l’esperança representada en la figura d’Obama. A la tercera sala, els quadres simbolitzen somnis com els que representa l’artista sitgetana Blanca Benítez, Josep Uclés, Isabel Castillo o Laura Iniesta. A la quarta sala i altres espais que oferirà l’exposició, les obres reflecteixen les diferents apostes sobre la figura de Martin Luther King. Finalment, la mostra també permet veure la vídeo instal•lació I see de promised Land.

A més de les obres, el catàleg de l’exposició compta també amb textos i reflexions de 39 pensadors, escriptors, intel•lectuals i polítics, com ara Susan George, Valentí Fuster, Rosa Regàs, Wiesenthal, Bru de Sala, Josep Cuní, Carme Riera o Mayor Zaragoza, Emili Teixidor i premis Nobel com Mohamed ElBaradel i Clive W.J. Granger.

La mostra va néixer a Sitges fa dos anys impulsada pel regidor de Cultura i comissari de l’exposició, Gabi Serrano, amb la intenció de situar internacionalment Sitges com a referent cultural, promoure turísticament el municipi i contribuir a la difusió dels artistes locals.
L’exposició està organitzada per l’Ajuntament de Sitges amb el suport de l'Institut Ramon Llull, la Sociedad Estatal para la Acción Cultural Exterior, el Ministerio de Cultura i el Ministerio de Asuntos Exteriores y de Cooperación amb el suport de la Fundación Pablo Iglesias. El pressupost de la mostra és de 270.000 euros.

'I have a dream' es va inaugurar el 21 de gener de 2009 a Nova York. Després d’un any per terres nordamericanes, la mostra arriba ara a Sitges i posteriorment continuarà el seu viatge per Espanya visitant les localitats de Valladolid, Múrcia, Avilés, Granada, Aranjuez, Marbella, Canàries, Saragossa i Andorra, entre d’altres.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local