VD |
12-02-2010 00:18
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Per tot això, la DGPC continua insistint en demanar a la ciutadania molta precaució en les activitats a l’aire lliure, especialment a alta muntanya on les baixes temperatures i la sensació tèrmica seran més extremes.
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), entre la 01.00 de la propera matinada i les 13.00 hores de demà, es pot arribar a temperatures mínimes inferiors a -10º C a l’interior de Catalunya, i menys fredes però inferiors a 0º C al litoral. Aquesta situació és probable (entre el 30% i el 70%) a les comarques de l’Alt Empordà, Baix Camp, Baix Ebre, Baix Empordà, Baix Llobregat, Baix Penedès, Barcelonès, Garraf, Maresme, Montsià, Selva i Tarragonès; i possible a l’Alt Camp, Alt Penedès, Alt Urgell, Alta Ribagorça, Anoia, Bages, Berguedà, Cerdanya, Conca de Barberà, Garrigues, Garrotxa, Gironès, Noguera, Osona, Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Pla d'Urgell, Pla de l'Estany, Priorat, Ribera d'Ebre, Ripollès, Segarra, Segrià, Solsonès, Terra Alta, Urgell, Vall d'Aran, Vallès Occidental i Vallès Oriental.
Així doncs, al litoral és probable que les temperatures siguin negatives i a l’interior és possible que aquestes baixin per sota els -10 ºC, principalment al nord de la Depressió Central.
Es recorda també que la DGPC manté activat el PROCICAT en fase d’alerta per vent, així com el Pla d’emergències per nevades a Catalunya (NEUCAT) en fase d’alerta, d’acord als avisos de situació meteorològica de risc emesos pel Servei Meteorològic de Catalunya per tot el dia d’avui i fins a primera hora del matí de demà divendres.
Segons el Servei Català de Trànsit (SCT), en aquests moments hi ha 6 trams afectats per neu o gel a la calçada. A la comarca del Berguedà, s’ha tallat la BV-4024 entre Bagà i Coll de Pal, i la BV-4031 entre La Pobla de Lillet i Toses. Al Pallars Sobirà, és obligatori circular amb cadenes a la C-28, a l’altura d’Alt Àneu. Finalment, a la comarca de la Vall d’Aran, s’ha tallat la C-28, a l’altura del Port de la Bonaigua; s’ha restringit el pas als vehicles de tercera categoria (pesants articulats) a la N-230 a Vielha e Mijaran; i és obligatori circular amb cadenes a la C-142b per accedir al Pla de Beret.
Com a conseqüència del fenomen excepcional de fred i vent que afecta el territori, i d’acord a les informacions de sensació tèrmica facilitades pel Servei Meteorològic de Catalunya, la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat continua considerant necessari recomanar pel dia d’avui i fins al migdia de demà divendres:
•La limitació en la mesura del possible de les activitats i els esforços físics a les zones d’alta muntanya fins als 2.000 m d’alçada
•La no realització d’aquestes activitats i esforços als àmbits d’alta muntanya per sobre dels 2.000 m
•En atenció a l’excepcionalitat meteorològica prevista, en tot cas reforçar la protecció envers el fred amb indumentària adient
La DGPC ha fet arribar aquesta informació als Ajuntaments i ens locals perquè prenguin les mesures necessàries de prevenció per les persones que puguin estar al ras, especialment en el cas d’indigents.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!