COMARCA

Neu al Garraf

Canyelles i Olivella, enfarinades per l'enèssima onada de fred de l'hivern

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Les baixes temperatures i les precipitacions que han caigut a la comarca durant tota la nit no han impedit que aquest matí diversos punts del Garraf apareguessin enfarinats. La neu ha fet acte de presència a les urbanitzacions més altes de Canyelles, així com a la muntanya del Montgrós, però també en diferents punts d'Olivella. Tot plegat és conseqüència de l'enèssima onada de fred de l'hivern, que manté en alerta la comarca també per l'estat del mar.

De fet, la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) manté activades la fase d’alerta del Pla especial d’emergències per nevades a Catalunya (NEUCAT) i la fase d’alerta del Pla de Protecció Civil de Catalunya (Procicat), per mal estat de la mar i risc de fort vent, ateses les darreres actualitzacions del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC).

En el període de les 07.00 hores a les 13.00 hores de demà el risc augmenta, amb el mateix nivell de gruix, i passa a Molt Probable a l’Alt Empordà, Alt Penedès, Alt Urgell, Alta Ribagorça, Anoia, Bages, Berguedà, Cerdanya, Garrotxa, Noguera, Osona, Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Ripollès, Segarra, Solsonès, Urgell i Vall d'Aran; Probable a l’Alt Camp, Baix Camp, Baix Llobregat, Baix Penedès, Conca de Barberà, Garraf, Garrigues, Gironès, Pla d'Urgell, Pla de l'Estany, Priorat, Ribera d'Ebre, Selva, Tarragonès, Terra Alta, Vallès Occidental i Vallès Oriental; i Possible al Baix Ebre, Baix Empordà, Barcelonès, Maresme, Montsià i Segrià.

A punts de l'interior és possible que es puguin arribar a acumular fins a 5 cm per sobre de 200 metres. Esporàdicament es podrà veure nevar fins a nivell de mar a la meitat sud de Catalunya i a punts de l'extrem nord-est. A més, a causa del fort vent es produirà el fenomen del torb.

D’altra banda, la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) manté activada la fase d’alerta del Procicat per risc de vent fort a partir d'aquest migdia atès que, entre les 13.00
hores i les 19.00 hores, es poden produir ratxes màximes de vent superiors a 90km/h. Aquest risc pot afectar, amb grau de Molt Probable, les comarques delGironès, Maresme, Pla de l'Estany, Selva, i Vallès Oriental; Probable a l’Alt Empordà, Alt Penedès, Bages, Baix Empordà, Baix Llobregat, Barcelonès, Berguedà, Garraf, Garrotxa, Osona, Ripollès i Vallès Occidental; i Possible a l’Alt Camp, Alt Urgell, Alta Ribagorça, Anoia, Baix Penedès, Cerdanya, Pallars Sobirà,
Solsonès,Tarragonès i Vall d'Aran.

La DGPC manté activada també la fase d’alerta del Procicat per mal estat de la mar, d’acord amb l’avís de nivell 2 del SMC que pronostica per avui onades superiors a 4 metres d’alçada. Entre les 13.00 hores i les 19.00 hores, les fortes onades poden afectar, amb grau de Molt Probable, l’Alt Empordà i el Baix Empordà; en Probable la Selva; i en Possible el Baix Llobregat, Barcelonès i Maresme.



Davant d’aquesta situació de risc de nevades, vent i estat de la mar generalitzat a Catalunya, la DGPC de la Generalitat ha avisat a tots els municipis afectats perquè prenguin les mesures preventives oportunes (activin els Plans d’emergència municipals si en disposen), bàsicament referides a les condicions de les vies de comunicació, a l’alerta als serveis municipals que calgui i a les mesures generals de prevenció en aquestes situacions.

Davant la previsió d’inclemències meteorològiques, sobretot en forma de neu i vent, el Servei Català de Trànsit informa que s’ha restringit el pas fronterer per l’AP7 als vehicles pesants en sentit França, i recomana extremar la precaució en la conducció.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local