VD |
26-03-2010 19:55
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Aquest dissabte Vilanova i la Geltrú celebrarà una jornada d'homenatge a la seva Rambla. Amb l'obertura de la plaça de les Neus, en obres des de la tardor passada, la ciutat recupera l'eix neuràlgic que condueix fins al passeig Marítim, passant per la rambla Principal i la rambla de la Pau, també reurbanitzada recentment. Les activitats de dissabte han implicat el Conservatori i l'Escola d'Art municipals i els mitjans de comunicació locals.
La celebració de la jornada comptarà amb música. De les 12 a les 14 h i de les 18 a les 20 h, diversos músics del Conservatori Municipal actuaran en escenaris ubicats al llarg de la rambla. Així mateix, les persones que decideixin ramblejar dissabte també es trobaran fins a 400 imatges curioses de la Rambla penjades al llarg del seu passeig. Es tracta d'una col·lecció preparada pels alumnes de gràfica publicitària de l'Escola Municipal d'Art i Disseny i els vianants les podran agafar i endur-se-les com a record.
Aquestes mateixes imatges es projectaran dissabte a la tarda en quatre pantalles instal·lades al Teatre Principal i al Cinema Bosc, els dos equipaments culturals municipals de la Rambla. Així mateix, s'hi podran contemplar una sèrie de fotografies antigues i actuals que ha recopilat el Departament de Comunicació de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, amb l'ajut del taller de digitalització de Compex, sota el títol "Un passeig per la història de la Rambla".
15.000 postals de record i entrevistes
Les fotografies de la col·lecció "Un passeig per la història de la Rambla" s'han reproduït en 15.000 postals, que ha editat l'Ajuntament de la ciutat. Aquestes targetes, testimonis gràfics de la història d'aquest eix de Vilanova i la Geltrú, es distribuiran divendres a la tarda i dissabte en les botigues de la Rambla, els casals d'avis i els Mercats municipals. Dissabte al matí se'n repartiran també en els punts d'activitats de la Rambla, així com al mateix edifici de l'Ajuntament.
Aquest cap de setmana, Canal Blau i el setmanari Diari de Vilanova oferiran entrevistes a persones vinculades amb la Rambla. Durant el matí de dissabte (a partir 11 h), la televisió local enregistrarà un programa especial des de la plaça de les Neus, en què es podrà observar la seva transformació i la visió de la Rambla des d'aquest punt. S'instal·laran una pantalla i altaveus per seguir els reportatges que es passaran durant el programa. Pel que fa al Diari de Vilanova, divendres contindrà un espai especial dedicat a aquesta jornada.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!