COMARCA

El Servei Meteorològic de Catalunya preveu per demà la jornada més calorosa

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Les temperatures màximes més altes de l’episodi s’enregistraran demà a Ponent, on es podrà arribar puntualment als 39 ºC, a la Catalunya Central al voltant dels 37 ºC, i a punts del Prelitoral, amb valors de fins a 35 ºC. Al litoral la temperatura no pujarà tant a conseqüència de la marinada, i en general no es passarà dels 32 ºC.

Per avui, dimecres es preveu que la temperatura comenci a pujar a l’interior, especialment a Ponent, on és possible que ja es superi en algun punt el llindar de temperatura màxima extrema, que correspon al percentil 98 de les màximes dels mesos d’estiu (temperatura que només té per sobre el 2% dels valors d’una sèrie de 30 anys).

A partir de divendres la temperatura tendirà a baixar lleugerament, tot i que continuarà fent calor. Malgrat això, el pas d’una petita pertorbació durant el matí, podria donar lloc a una pujada local de la temperatura màxima al litoral i Prelitoral sud a causa de l’entrada de vent de l’oest.

A causa d’aquesta predicció el Servei Meteorològic de Catalunya té activats avisos de Situació Meteorològica de Risc de nivell 1 per calor.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local