COMARCA

La tortuga més gran del món, a la costa del Garraf

Albirada una tortuga llaüt a les costes catalanes

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Un exemplar de tortuga llaüt (Dermochelys coriacea) ha estat albirat des de fa tres setmanes davant de les costes de Vilanova i la Geltrú i Sitges. L’animal, que ha estat vist en repetides ocasions pel personal de l’Agència Catalana de l’Aigua i per un col·laborador de SUBMON molt prop de la costa, sembla estar en bon estat físic i ha estat vist alimentant-se de meduses.

L’albirament de tortuga llaüt davant de les nostres costes és extremadament rar, ja que els individus d’aquesta espècie són pelàgics i prefereixen aigües fondes, tot i que ocasionalment s’acosten a les costes per a alimentar-se.

A Catalunya, només existeix un altre albirament confirmat de tortuga llaüt davant de les costes del Delta de l’Ebre, realitzat per la Universitat de Barcelona l’any 2006. Les tortugues llaüt que es troben al Mediterrani no es reprodueixen en la regió, sent visitants ocasionals que entren i surten per l’estret de Gibraltar.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local