VD |
01-12-2010 22:09
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Tècnics d'administracions, universitats i empreses d'arreu de l'Estat es troben avui a Vilanova i la Geltrú per treballar en el projecte EFFICity, que pretén aprofitar la xarxa de l'enllumenat públic per a la prestació d'altres serveis. La reunió té lloc a Neàpolis, que és un dels socis del projecte. Entre els organismes que hi prenen part hi ha l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, amb la coordinació de la Fundació i2Cat.
L'alcalde de la ciutat, Joan Ignasi Elena, ha donat la benvinguda aquest matí als assistents a la jornada de treball. L'alcalde ha destacat la vocació de Vilanova i la Geltrú "de participar en aventures com aquesta", que permeten avançar en la societat del futur. En aquest sentit, Joan Ignasi Elena considera que "no només les grans capitals hi tenen a alguna cosa a dir". Entre els participants a la trobada hi havia el regidor de Projectes Urbanístics, Paisatge i Habitatge de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Xavier Oller, i diversos tècnics municipals.
El projecte EFFICity té l'objectiu de crear una xarxa de nova generació de serveis aprofitant l'entramat de l'enllumenat públic, a través de diverses tecnologies, com el PLC (Power Line). Així, una única xarxa serviria per transmetre electricitat, dades, vídeo, veu o telefonia. Això permetria avançar en el concepte de ciutat eficient, les anomenades "ciutats intel·ligents" (smart cities en anglès).
Un dels principals avantatges d'unificar la xarxa és l'estalvi econòmic, ja que només caldrà implantar i mantenir una única infraestructura. A més a més, com que l'enllumenat públic està estès per tota la ciutat, inclosos els polígons industrials, es considera una opció òptima per fer arribar els serveis a tota la trama urbana.
Tecnològicament, el projecte EFFICity es basa en l'ús d'una xarxa de telecomunicacions all-IP, és a dir, una infraestructura IP capaç d'integrar tots els serveis necessaris. El projecte està emmarcat en la convocatòria d'ajuts Innpacto, promoguda pel Ministeri de Ciència i Innovació, que requereix la cooperació entre empreses i centres tecnològics i organismes públics d'investigació.
El projecte es troba ara en fase inicial. La trobada d'avui és una de les poques que es faran presencialment abans que es comenci el període de prova pilot, que es realitzarà a Vilanova i la Geltrú. El carrer on es provarà l'acordaran el futur consorci que integraran EFFICity i l'Ajuntament de la ciutat.
EFFICity és liderat per l'empresa d'infraestructures de serveis de xarxes MmatG. A part, compta amb la implicació d'Ekoplc, i2Cat, Indalux, Prodigy, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universidad Complutense de Madrid i VirtualKnowledge, a més a més de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i l'ens municipal Neàpolis.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!