VNG

Conveni amb la Fundació Xavier Nogués per a la publicació d'un catàleg de l'artista

Xavier Nogués és considerat com un dels exemples més representatius del Noucentisme català

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

La Fundació Xavier Nogués, la Biblioteca Museu Víctor Balaguer i l'Associació d'Amics de la Biblioteca Museu Víctor Balaguer han signat un conveni de col·laboració per l'edició d'un futur catàleg en el que apareixeran publicades totes les obres de Xavier Nogués que hi ha en la col·lecció del Museu Víctor Balaguer.

L'acord l'han formalitzat aquest dimarts l'alcalde de Vilanova i la Geltrú, Joan Ignasi Elena, en representació a la institució cultural, la regidora de Cultura, Isabel Pla, el president de la Fundació Xavier Nogués, Josep Maria Cadena, i el president de l'Associació d'Amics de la Biblioteca Museu, Pere Marsé.

La regidora de Cultura ha volgut agrair el treball de totes les persones que han fet possible aquest acord i principalment l'esforç econòmic que ha fet la Fundació Nogués, que és qui es farà càrrec del cost de l'edició del catàleg.

Per la seva banda, Josep Maria Cadena ha explicat que després de la recent edició d'un llibre que recollia tota l'activitat de l'artista, faltava un nou element per fer difusió de la seva obra a nivell popular, com és un catàleg d'obra. "Ens faltava arribar al gran públic a través d'una institució de prestigi com la Biblioteca Museu Víctor Balaguer i l'edició d'aquest catàleg ho permetrà", ha expressat.

L'alcalde de Vilanova i la Geltrú s'ha mostrat complagut amb el gest de la Fundació Nogués, que va en paral·lel amb una de les principals línies de treball del museu, la difusió del seu fons. "En moments econòmicament difícils és d'agrair la iniciativa i complicitat del sector privat per difondre el patrimoni. És una aliança intel·ligent la que s'ha produït entre la Fundació i els Amics de la Biblioteca Museu Víctor Balaguer, que són l'ànima del patrimoni de la ciutat", ha manifestat Joan Ignasi Elena.

El catàleg seguirà el format habitual de 21x21 i comptarà amb els textos de Cecília Vidal, Conservadora en cap del Gabinet de Dibuixos i Gravats del MNAC, i gran experta en l'obra de Nogués. La Biblioteca Museu Balaguer té en el seu fons 38 obres de Xavier Nogués, entre les quals hi ha pintura, gravat, un gerro i diferents vasos de vidre decorats. El conjunt no va ingressar al Museu en bloc, sinó que va arribar en diferents moments i procedent de donacions diferents.

Xavier Nogués i Casas (Barcelona, 1873-1940) va ser un artista pluridisciplinar. Tot i que la seva producció artística està lligada als ideals del Noucentisme, fou sobretot un excel·lent humorista i un important dibuixant satíric.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local