VNG

Disminueixen un 8% els accidents de trànsit a VNG el darrer any

Des del 2007, any en què es va aprovar el Pla Local de Seguretat Viària, la reducció d'accidents ha estat del 31%

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

L'índex d'accidentalitat de trànsit en via urbana ha disminuït un 8,08% durant el 2010 a Vilanova i la Geltrú. Aquesta disminució s'ha registrat tant en la xifra global d'accidentalitat al municipi com en el nombre d'accidents on hi hagut resultat de lesions, on la reducció ha estat d'un 5,83%.

En números concrets, l'any passat es van produir un total de 785 accidents, dels quals majoritàriament, en 591 ocasions, no hi va haver persones ferides, només danys materials, mentre que en 194 ocasions hi va haver resultat de lesions. Cal destacar que aquesta reducció ha estat continuada des de l'any 2007, en què es va aprovar el Pla Local de Seguretat Viària. Des d'aleshores i fins el 2010 s'ha registrat una disminució de l'índex d'accidentalitat d'un 31,62%, passant de 1148 accidents el 2007 a 785 accidents el 2010. Així mateix, si mirem només les dades referents als accidents amb ferits, la reducció ha estat més notable, passant de 345 ferits l'any 2007 a 194 ferits l'any passat.

Tipologia dels accidents

Quan es produeixen accidents la Policia Local de VNG realitza l'anàlisi de diferents ítems que posteriorment són la bases dels plans estratègics que elabora l'Ajuntament de VNG i el Servei Català de Trànsit amb l'objectiu de reduir l'índex d'accidents a la via urbana. En aquest sentit i, si prenem d'exemple l'any 2010, es constata que el mes de juliol va ser el que va registrar més accidents, amb un total de 85, dels quals 59 van ser sense ferits i 26 amb resultat de lesions. Així mateix, el mes de febrer va ser el que va registrar un nombre menor d'accidents, amb un total de 51, dels quals 34 van ser sense ferits i 17 amb resultat de lesions.

Clica aquí per veure el gràfic de la tipologia d'accidents per mesos.

Una altra dada que reflecteix el treball realitzat per la Policia Local és el tipus d'accident. Durant el 2010 cal destacar l'augment dels atropellaments, un 21,2% més que l'any 2009, amb un xifra total de 40 accidents l'any passat. Així mateix, majoritàriament els accidents que es produeixen a VNG són del tipus envestides, en 85 casos, i encalços, en 28 ocasions.

D'altra banda, també queda reflectit que el dia de la setmana en què es produeixen més accidents és el dijous, en la franja horària de les 9 a les 19 h, produint-se un pic destacable a les 18 h, com el moment del dia en què, estadísticament, es produeixen més accidents. Per contra el diumenge és el dia de la setmana amb menys accidentalitat.

Clica aquí per veure el gràfic d'hores dels accidents.

Altres dades significatives que es desprenen del registre d'accidents que elabora la Policia Local és el lloc on es produeixen. En aquest sentit, la majoria d'accidents es produeixen en intersecció, en 125 ocasions, tot i que fora d'intersecció el nombre d'accidents és considerat pels efectius de trànsit com massa elevat, amb un total de 69 accidents l'any passat.

D'altra banda, també resulta contradictori observar el fet que a VNG la majoria d'accidents es produeixen en circumstàncies de normalitat i en bones condicions tant climatològiques com de lluminositat. De fet, durant el 2010, dels 194 accidents registrats, 166 es van produir sobre superfície seca. Així mateix, dels gairebé 200 accidents produïts, 174 es van produir amb bon temps, amb bona lluminositat i en vies de bona visibilitat.

Si parlem de les persones implicades, com a conductores dels vehicles, principalment són homes, mentre que per edats, la franja compresa entre els 31 i 35 anys és on es situen majoritàriament els conductors implicats en accidents.

Clica aquí per veure el gràfic sobre tipus de persones implicades.

Finalment, les dades recollides per la Policia Local de VNG evidencien els anomenats "punts negres" de la via pública. En aquest sentit, la nostra ciutat registra 8 punts considerats com a tals perquè en ells s'hi ha produït tres o més accidents. Es tracta dels següents punts: 

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local