COMARQUES

Un jutge obliga Caixa Penedès a tornar diners a clients per amagar dades

La sentència fa referència a un producte financer que es venia com una mena d'assegurança contra possibles pujades de l'euríbor establint un tipus d'interés màxim, però que incloïa algunes contrapartides

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Un jutge de Rubí ha obligat Caixa Penedès a tornar diners a clients per amagar dades. Segons la sentència, l'entitat va actuar de forma "negligent" en el moment de comercialitzar els "swaps", un producte financer que es venia com una mena d'assegurança contra possibles pujades de l'euríbor establint un tipus d'interés màxim, però incloent algunes contrapartides.

Segons informa l'agència EFE, el jutge declara nuls els tres contractes subscrits amb empreses als que feia referència la demanda, de forma que les parts hauran d'abonar-se recíprocament les quantitats rebudes a compte com a conseqüència d'aquests contractes, a més d'imposar les despeses processals a Caixa Penedès.
 

Concretament, la sentència judicial diu que  Caixa Penedès va imcomplir la seva obligació d'informar sobre la veritable despesa de cancel·lació i va vulnerar la normativa internacional que obliga a informar amb detall quan aquests productes s'ofereixen a clients particulars, ja que inicialment van ser creats per a professionals.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local