VD. Contra l'abandonament d'animals a l'estiu
Redacció |
29-06-2011 18:32
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Amb aquest eslògan la Mancomunitat engega una iniciativa destinada a sensibilitzar sobre la problemàtica de l’abandonament d’animals domèstics i que té per objectiu disminuir el seu nombre.
D’acord amb l’estudi que acaba de publicar la Fundació Affinity, les principals causes d’abandonament són les camades no desitjades (14%), el canvi de domicili (13,7%), els factors econòmics (13,2%), la pèrdua d’interès (11,2%) i el comportament de l’animal (11%). Per contra, els abandonaments atribuïbles a les vacances representen només el 2,6%. Amb tot, el cert és que a l’estiu augmenta significativament el número d’animals que recull el centre, arribant l’any 2010 a ser el 43% del total de les recollides anuals.
Fruit d’aquesta reflexió el Centre d'Acollida d'Animals Domèstics (CAAD) publica un cartell que promociona les actituds positives respecte la tinença d’animals, per tal d’evitar que un acte impulsiu i no meditat acabi en un abandonament al cap d’un temps.
Per tal d’aconseguir la major implicació contra l’abandonament, la Mancomunitat posa a disposició de tothom aquest cartell, que es pot descarregar i imprimir des del web del CAAD, www.caadpenedes.org, i demana a totes les persones interessades que es vulguin sumar a la iniciativa que el distribueixin en botigues, equipaments, cases particulars, cartelleres autoritzades, etcètera.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!