Xavier Bayer. Gralla de bec vermell
Redacció |
15-11-2011 20:07
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
La gralla de bec vermell (Pyrrhocorax pyrrhocorax) és un ocell que a Catalunya es distribueix sobretot per la zona dels Pirineus i Prepirineus, a més de disposar de poblacions menors als Ports de Tortosa-Beseit i en algun punt de la plana de Lleida.
En aquestes contrades es reprodueix a les grans cingleres, a l'entrada de coves o bé en alguns edificis abandonats. És una espècie fonamentalment sedentària, és a dir que no realitza migracions, tanmateix de forma ocasional pot realitzar moviments per fugir de canvis sobtats del temps.
El 7 de novembre a mig matí es van observar dos exemplars que es desplaçaven per les muntanyes del Parc del Foix. A més, les dues gralles de bec vermell van emetre tot un seguit de crits característics. Possiblement els exemplars van realitzar una fugida de la seva zona de cria a causa de les nevades que hi ha hagut a l'alta muntanya els darrers dies.
Aquesta citació és la primera que s'obté per al Parc del Foix. La xifra d'aus observades en aquest espai natural augmenta fins a les 249 espècies.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!