LaMalla.cat / ACPG |
13-12-2011 12:59
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
La secretària de Comerç de la UGT Catalunya, Eva Gajardo, ha explicat a Efe que els comerços no estan contractant per reforçar els establiments de cara a la campanya de Nadal, el que és "una veritable aberració" ja que la crisi ha fet que les plantilles estiguin "ajustades al màxim".
Gajardo ha assegurat que "per molt que alguns diguin que hi ha hagut una contractació extra, no n'hi ha" i, que si n'hi ha és "tan petita" que amb prou feines es nota i només serveix per cobrir les places que queden vacants perquè les plantilles ja estan molt ajustades. Aquest serà el tercer any consecutiu que els comerços no reforcin les seves plantilles per Nadal o ho facin amb prou feines, quan tradicionalment, la contractació en aquestes dates podia augmentar fins a un 8 %, a causa de l'important augment del nombre de clients que omplen els establiments buscant els seus regals de Nadal i Reis.
Segons la UGT, aquest mes de desembre els empleats del comerç treballen quatre festius a Catalunya, fet que els obliga a perllongar la seva jornada de treball setmanal, perquè no poden fer festa cap dia i, de vegades, han de fer dobles torns, per compensar la falta de personal. Gajardo ha denunciat que treballen molts dies seguits, sense poder descansar, amb una gran càrrega de treball, uns nivells d'estrès i de pressió per part de les empreses que són "increïbles" perquè "estem en una voràgine que cal vendre costi el que costi i és molt complicat".
50 hores extres
El sindicat ha calculat que en acabar la setmana de Reis, molts treballadors del comerç hauran fet unes 50 hores més que no havien de fer i creu que no és clar quan es podran tornar perquè "és el peix que es mossega la cua". UGT considera que l'any 2011 ha anat "força dolent" per als treballadors del comerç i s'han perdut una considerable quantitat de llocs de treball que el sindicat no ha volgut quantificar. A més, Gajardo considera una "aberració" que l'any que ve hi hagi un festiu més per treballar en el mes de desembre, fet que suposa "massa càrrega per als treballadors del sector" i ha lamentat que per a aquests treballadors "no hi ha Nadal ni és temps de gaudir de la família".
De la seva banda, el secretari general de la Federació de Comerç, Hostaleria i Turisme de CCOO de Catalunya, Manuel García Murillo, ha dit a Efe que la pèrdua de treballadors del sector comerç a Catalunya pot arribar aquest any un 3 % "sent molt prudents", ha afegit.
Segons García, durant els primers mesos de l'any, les vendes del comerç a Catalunya han caigut un 5,8 % i el nombre de treballadors havia caigut un 0,2 %. Tot i això, García ha explicat que des del mes d'agost han empitjorat moltes les coses i el comerç i els treballadors del sector ho estan "notant molt".
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!