COMARQUES

Fred i neu a cotes baixes

Les precipitacions afectaran al nord i est del país al llarg del cap de setmana, amb una cota de neu que baixarà fins els 200 o 300 metres

Imatge d'arxiu de Daltmar a Canyelles

Imatge d'arxiu de Daltmar a Canyelles

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

  Pel que fa a les precipitacions, la tarda de dissabte s’esperen ruixats dispersos a l’interior del quadrant nord-est i a punts de la meitat nord del litoral i prelitoral. Seran intermitents i en general d’intensitat feble. Amb el pas de les hores, els ruixats s’aniran restringint al litoral i prelitoral central i a la Costa Brava, on encara podran continuar de matinada. La cota de neu començarà a l’entorn dels 800 metres, però anirà baixant fins als 500 metres a última hora de dissabte. La cota continuarà baixant durant la matinada de diumenge fins al voltant dels 300 o 400 metres, tot i que puntualment serà més baixa. Dissabte, de forma local, es podrien acumular més de 5 cm de neu per damunt dels 700 metres, mentre que diumenge es podrien acumular més de 2 cm de neu per damunt dels 400 metres.   A més, no es descarta que durant la tarda de diumenge es repeteixin alguns ruixats febles i aïllats al nord-est de Catalunya, amb una cota de neu que es podria situar a l’entorn dels 200 metres.   Independentment, al vessant nord del Pirineu, s’esperen nevades febles però continuades a partir de migdia de dissabte i durant la resta del cap de setmana. La cota de neu de neu en aquest sector s’iniciarà al voltant dels 800 metres, però dissabte al vespre ja acabarà nevant a qualsevol cota. S’acumularan més de 10 cm per sobre dels 800 metres.   A causa d’aquesta predicció, el Servei Meteorològic de Catalunya ha activat avisos de Situació Meteorològica de Risc per neu per avui i per demà.   La predicció a mitja termini indica que la propera setmana es mantindrà l’ambient fred, i fins i tot a mitja setmana pot anar en augment. A més, podran arribar noves pertorbacions que tornarien a portar neu a punts del nord del país.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local