Redacció |
17-10-2012 00:39
Aquest projecte ha estat objecte d'un article de divulgació a la revista del Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Barcelona. El projecte, liderat per Neàpolis, es basa en l'ús de sensors continus de fibra òptica amb capacitat per trametre dades sobre l'estat de les edificacions en matèria estructural com ara deformacions, fissures, etc.
La regidora de Societat del Coneixement de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Ariadna Llorens, ha assegurat que "aquest projecte posa Neàpolis i la ciutat de Vilanova i la Geltru, a l'avantguarda de les aplicacions TIC en edificació. Al nostre entendre, aquest es un dels àmbits de creació de llocs de treball de futur, del sector de la construcció".
L'objectiu final del projecte és poder optimitzar les tasques de manteniment i la gestió de la salut estructurals dels edificis. Actualment el projecte es troba en fase d'experimentació en laboratori.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!




