Pla Inuncat

Alerta per fort onatge al litoral central aquest vespre

Les onades podran superar els 3 metres al Barcelonès, Baix Llobregat, Garraf i Baix Penedès aquest vespre

Protecció Civil demana que la població no s’acosti a esculleres i espigons, pel perill de ser arrossegats dins l’aigua per una onada

Demà divendres i dissabte també es preveuen pluges intenses a la meitat oest de Catalunya

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha activat la fase d’alerta del pla especial per Inundacions a Catalunya INUNCAT segons les informacions del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) que preveuen fort onatge a partir d’aquesta tarda i fins demà al migdia a tot el litoral català, excepte l’Alt Empordà. El fenomen afectarà sobretot les comarques del Barcelonès, Baix Llobregat, Garraf i Baix Penedès on podran superar els 3 metres aquest vespre i fins la matinada. També hi haurà mar de fons del nord-est.

Les onades podran superar els 2,5 metres d’alçada (maregassa) a tota la costa catalana fins demà al migdia, però a partir de la propera matinada es preveu que el fenomen sigui de menor intensitat. Per aquest motiu, Protecció Civil demana a la població que no s’acosti a esculleres i espigons a veure com trenquen les ones, pel perill de ser arrossegats dins l’aigua per una onada. Recordeu els consells de Protecció Civil davant la situació d’estat de la mar (www.gencat.cat/interior/inundacions).

L’SMC també preveu un episodi d’intensitat de pluges a partir de demà divendres a la tarda a la meitat oest de Catalunya i que s’allargaria fins dissabte. Es poden superar intensitats de 20 l/m2 en 30 minuts i acumular-se més de 50 litres/m2 d’aigua en tot l’episodi.

Cal estar atent a l’evolució de la previsió i informar-se de les possibles afectacions a la xarxa viària a les comarques afectades per la pluja. Podeu seguir el twitter del Servei Català de Trànsit @transit i el de Protecció Civil de la Generalitat @emergenciescat.

Des del Centre de Coordinació d’Emergències de Catalunya CECAT, Protecció Civil de la Generalitat ha informat als ajuntaments afectats perquè prenguin les mesures preventives adients.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local