EIX. Imatge del projecte de l'àmbit Trajo de Garbi
Redacció |
Vilanova i la Geltrú
08-12-2013 11:11
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El Consell Assessor del barri de Mar va reunir-se la setmana passad per conèixer el desenvolupament i la situació en què es troben els projectes i les intervencions de millora que el Govern municipal i Ports de la Generalitat tenen previst dur a terme a curt i mig termini.
L'alcaldessa de la ciutat, Neus Lloveras va parlar de "la voluntat del Govern municipal d'obrir el port a la ciutat i d'intervenir d'una forma global a la façana marítima amb propostes de remodelació que millorin tota la zona i generin oportunitats de negoci al conjunt de la ciutat". En aquest sentit, el regidor d'Urbanisme, Obres i Habitatge de l'Ajuntament de VNG, Joan Giribet va manifestar que "la ciutat està creixent i creant activitat econòmica al voltant de la façana marítima i això es tradueix en projectes concrets, que avui us hem vingut a presentar en el marc d'aquest consell assessor".
Prèviament a la intervenció dels responsables dels projectes a l'àmbit del Trajo de Garbí i a l'àmbit de la plaça del Port, projectes que es troben a punt d'iniciar la tramitació d'aprovació inicial per part de la Junta de Govern Local, Joan Giribet va explicar el projecte del Laboratori d'Aplicacions Bioacústiques (LAB), depenent de la UPC i consistent en la construcció d'un túnel acústic a l'espai contigu a les actuals oficines del LAB al port de VNG. Segons va explicar el regidor Giribet el projecte contempla "la construcció d'un túnel que permet l'estudi de la conservació de l'habitat marí mitjançant una simulació, per tal d'entendre els processos de localització en front d'alts nivells de soroll ambiental". La construcció segons el projecte ja aprovat, consisteix en un edifici contenidor que inclou una piscina a l'interior de 9x4 m i 4 m de fondària, amb un sostre total previst de 601,14 m. Joan Giribet va cloure la seva intervenció sobre el LAB afirmant que "el projecte que lidera a la nostra ciutat el científic de la UPC-Centre Tecnològic Michel André disposarà aviat d'un túnel bioacústic que serà únic a tota Europa que permetrà que Vilanova i la Geltrú pugui continuar ostentant un lideratge en temes de recerca".
Durant la celebració del Consell Assessor del Barri de Mar també es van presentar els projectes previstos als àmbits del Trajo de Garbí i de la plaça del Port. Sobre el primer, l'empresa Ona Beach, guanyadora de la concessió que ha fet Ports de la Generalitat, van donar a conèixer el seu projecte d'espai d'oci i lleure que es desenvoluparà en diferents fases i que tindrà usos recreatius, de restauració i de zona comercial. D'altra banda, sobre la plaça del Port, el redactor del projecte d'estudi de detall per encàrrec de Ports de la Generalitat, Àlex Delmàs va presentar les diverses opcions per donar resposta a l'edificabilitat que marca el Pla Especial de Port per a quest indret. En aquest plaça hi ha d'haver l'espai multifuncional municipal on s'hi podran realitzar activitats firals i diverses activitats culturals i de promoció, i ha de servir també com a espai de trobada per a les entitats.
Remodelació global de la façana portuària i inversions de la Generalitat
Finalment la responsables de la zona portuària centre, Margarita Díez, va explicar els projectes que Ports de la Generalitat té sobre la taula en relació al port de la capital del Garraf. En primer lloc, Margarita Díez, va explicar que actualment s'està tramitant el procés per resoldre el concurs pel contracte de gestió de serveis per a l'explotació de la dàrsena esportiva del port de VNG. Segons Margarita Díez "el termini per presentar les ofertes va finalitzar el 27 de novembre i en breu se sabrà si l'oferta que s'ha presentat acompleix els requisits marcats pel concurs".
El Consell Assessor va finalitzar amb l'anunci fet per Margarita Díez "que Ports de la Generalitat preveu una inversió en els propers quatres anys al port de la ciutat de 2,8 milions d'euros, que es veurà complementada amb una inversió privada de 12,8 milions, en total més de 15 milions d'euros en el proper quadrieni".
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!