L'Agència Catalana de l'Aigua retira la vegetació invasora d'un torrent que transcorre pel Baix Penedès i el Tarragonès. Generalitat de Catalunya
Redacció |
Bonastre
24-01-2017 10:28
L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) ha finalitzat diversos treballs de manteniment i conservació de lleres en un tram d’un quilòmetre de la llera del torrent de l’Aguilera, al seu pas pels municipis de Bonastre (Baix Penedès) i Roda de Berà (Tarragonès).
L’actuació, que ha comptat amb un pressupost proper als 17.000 euros i que s’ha dut a terme fora de zona urbana, ha consistit en retirar la vegetació invasora (principalment canya americana), en una superfície aproximada de 10.500 m², de la llera del riu.
Amb aquesta actuació es millora la capacitat de desguàs d’un tram considerat de risc potencial d’inundació i alhora es minimitza el risc de desbordaments en cas d’avingudes. Així mateix, la retirada de vegetació invasora també permet afavorir el creixement natural d’espècies vegetals pròpies de l’ecosistema.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!