Retornen 4.000 metres cúbics de sorra a les platges de Calafell. Ajuntament de Calafell
Redacció |
Calafell
10-04-2017 17:54
La demarcació de Costes de Tarragona ha realitzat l’aportació anual de sorra a les platges de Calafell. Aquesta mesura s’aplica des de fa una dècada, quan es va remodelar el Port de Segur de Calafell. La sorra que no pot seguir la dinàmica de corrents litorals, per l’obstacle que representa la dàrsena, és transportada a l’altre costat i escampada.
Enguany s’han transportat 4.000 metres cúbics de sorra. S’han escampat a la zona més afectada per l’erosió, a la platja de l’Estany Mas Mel, a l’altura de la plaça del Mil·lenari. Tot i tractar-se d’una operació que es fa anualment, enguany es feia especialment necessària pels efectes dels temporals que hi ha hagut aquest hivern, sobre tot el dels dis 21 i 22 de gener.
L’efecte del nou port
L’anterior port era del model port-illa i permetria cert pas de sediments entre el seu costat de llevant i el seu costat de ponent. El nou port va quedar “enganxat” a terra i va generar un efecte barrera. En la declaració d’impacte ambiental del projecte va quedar establert que, anualment, es faria un transport de la sorra acumulada a llevant a les platges de ponent.
Aquesta actuació ajuda a recuperar l’extensió de platja erosionada, però també la qualitat original de la sorra, que va disminuir molt fa prop d’un quart de segle, quan es va realitzar una regeneració amb arena d’una altra part del litoral.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!