Albiren 13 balenes aquest cap de setmana a la costa del Garraf. Associació Cetàcea
Redacció |
Sitges
27-04-2021 10:10
L'Associació Cetàcea ha pogut observar una concentració molt important de rorquals comuns a la zona del Garraf aquest cap de setmana, dins del projecte d'investigació que realitza al llarg de tot l'any per estudiar les poblacions de cetacis a la costa catalana central.
Concretament aquest cap de setmana s'han albirat un mínim de 6 rorquals el dia 23 d'abril, observats just davant de Sitges, i el dia 24 d'abril s'han pogut observar fins a 7 d’aquests animals a la zona marina davant de Castelldefels. Aquestes observacions remarquen la importància d'aquesta zona del Garraf pels moviments migratoris d'aquesta espècie de balena al Mediterrani occidental.
Segons expliquen des de l'associació, durant els mesos de febrer al juny és comú veure aquests grans cetacis a les nostres costes, on convieuen amb un tràfic marítim constant. Aquest dos dies, sense anar més lluny, s’han observat embarcacions de pesca i grans mercants atravessant continuament la zona on aquestes balenes s’estaven alimentant. Cetàcea ha recordat que es tracta d’espècies protegides i que la navegació al seu voltant està regulada i cal sobretot mantenir les distàncies, evitant molestar-los.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!