Integració urbana

Comencen les obres de millora de la seguretat de la C-31 a Cunit, que duraran sis mesos

La Generalitat farà un carril bici, la reordenació d’accessos de la via, una rotonda, noves voreres i la millora dels passos de vianants

Les obres de millora de la seguretat de la C-31 a Cunit duraran sis mesos. Generalitat de Catalunya

Les obres de millora de la seguretat de la C-31 a Cunit duraran sis mesos. Generalitat de Catalunya

La Generalitat ha començat les obres per al condicionament de la C-31 al seu pas pel nucli urbà de Cunit. Els treballs permetran millorar la integració urbana de la carretera i afavorir la mobilitat i la seguretat viària en aquest entorn, amb una especial atenció a vianants i ciclistes. Les obres, que suposaran una inversió d’1,7 MEUR, tindran un termini d’execució de sis mesos.

Al seu pas per Cunit, la C-31 registra una intensitat mitjana diària de prop de 20.200 vehicles. Els treballs abastaran un tram de prop de 3 quilòmetres de la carretera i inclouran tot un conjunt d’actuacions de millora de la mobilitat i la seguretat viària. Els objectius d’aquesta actuació són pacificar el trànsit, especialment en les proximitats dels passos de vianants, evitar el creuament de vianants fora dels passos habilitats i proporcionar a les persones usuàries espais adequats i més segurs.

Així, les principals millores que es duran a terme són una creació d’un carril bici d’1,7 quilòmetres, bidireccional, de 2 metres d’amplada; l'ampliació de voreres existents, i creació de nous trams de vorera en diversos punts de l’àmbit de les obres: la millora dels passos de vianants existents i creació de nous; l'ampliació de la passarel·la de vianants i bicicletes en el límit entre el municipi de Cunit i Cubelles per al pas del torrent existent; la construcció d’un separador de fluxos a la mitjana del tronc de la C-31, amb barreres de contenció de vehicles, en prop d’un quilòmetre; la reducció de l’amplada dels carrils de la calçada central de la C-31, dels 3,5 metres actuals als 3,2 metres previstos, per a pacificar el trànsit; la construcció d’una nova rotonda en substitució de l’actual intersecció en T de la C-31 amb el carrer de Montblanc; la reordenació d’accessos als carrils laterals i carrers perpendiculars; l'adequació de la senyalització vertical de codi i d’orientació; la instal·lació d'enllumenat a la nova rotonda del carrer Montblanc i en els trams de carril bici i vorera on actualment no n’hi hagi; i la rehabilitació i millora del ferm de les calçades.

Afectacions al trànsit

La mobilitat estarà assegurada en tot moment i les possibles afectacions al trànsit que no es puguin evitar tindran en compte les hores punta i els moments d’alta intensitat com divendres o diumenges a la tarda i es coordinaran amb l’Ajuntament de Cunit. També cal indicar que les principals afectacions es preveuen passada la temporada estival.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local