
Manifest "Operació Xacal"
- VD |
- 15-01-2006
Unes 300 persones es van manifestar divendres vespre a la plaça de la Vila de Vilanova per reclamar el dret a la presumpció d'innocència dels detinguts dimarts passat a la ciutat en l'operació policial Chacal, que presumptament ha desarticulat una cèl·lula que reclutava terroristes per enviar-los a l'Iraq.
La lluita d'elements es va escenificar diumenge a la tarda als carrers de Vilanova i la Geltrú. Els Tres Tombs de Foc, un dels actes que dóna inici a la festa major d'hivern de Vilanova, va patir fins a última hora per l'amenaça de pluja.
L'activitat a l'Audiència Nacional de Madrid aquest cap de setmana ha girat entorn a les operacions policials que es van dur a terme dimarts a la matinada a Vilanova i la Geltrú, Sant Boi de Llobregat, Madrid i el País Basc. Els juges Fernando Andreu i Fernando Grande-Marlaska han començat a prendre declaració a la vintena de detinguts, 14 dels quals ja han ingressat a la presó.
L'equip de govern de Vilanova ha aprovat aquesta setmana en solitari el pressupost municipal del 2006, que ha estat qualificat del "és important i ambiciós de la història". Les inversions per al 2006 es van aprovar dilluns a la nit, però van quedar eclipsades per l'operació policial que unes hores després d'acabar el ple es desenvolupava als carrers de la ciutat.
Els metges dels ambulatoris de Vilanova podran començar a receptar l'activitat física al pavellons esportius municipals. La consellera de Salut, Marina Geli, i el secretari general de l'Esport, Rafel Niubò, han presentat aquesta setmana el Pla d'implantació progressiva en activitat física i salut a Catalunya (PIP), que s'aplicarà de moment en una vintena de municipis, entre els quals es troba Vilanova i la Geltrú.
Els establiments comercials de Vilanova podran obrir el 17 de gener, festivitat de Sant Antoni Abat. Així ho ha decidit la sectorial de comerç i consum de Vilanova, que ha escollit aquest dia en substitució del 26 de febrer, data marcada pel Departament de Consum per a la obertura destabliments comercials i que coincideix amb la celebració de les Comparses.
Després destar tancat des del passat 12 de desembre, el Museu Cau Ferrat sha tornat a obrir al públic aquest dimarts després de completar-se una sèrie de treballs que han permès millorar la il·luminació, restaurar in situ un gran quadre de Santiago Rusiñol i fer un estudi per assegurar el bon estat de les col·leccions.
Ports de la Generalitat ha adjudicat el projecte per construir el passeig per a vianants sobre el dic de llevant del port de Vilanova i la Geltrú. Lactuació suposarà la creació dun nou espai perquè els ciutadans puguin gaudir del mar i la costa del Garraf i observar loperativa portuària. Les obres, que es preveu que comencin la setmana vinent, suposen una inversió de més de 175.000 euros. El projecte lexecutarà lempresa Cisteró en un termini de dos mesos.
Carrers tallats al trànsit i ocupats per la policia, detencions, cèllules terroristes islàmiques, veïns sorpresos, concentració de musulmans exigint un lloc on poder fer les seves pregàries, comentaris xenòfobs dalgun jove cap rapat i polítics proclamant les virtuts de la convivència. Tots això és el que va succeir ahir a Vilanova i la Geltrú arran de loperació contra el terrorisme islamista impulsada per lAudiència Nacional i que va acabar amb 14 detinguts i dues carnisseries i una mesquita tancades.
Un edifici de la plaça de les Cols de Vilanova es va ensorrar el passat dijous com a conseqüència de l'avançat estat de degradació que presnetava l'immoble. La casa es va ensorrar parcialment, encara que des de l'exterior la façana no mostrava cap evidència de l'accident.
El delegat del govern a Catalunya, Joan Rangel, i l'alcalde de Vilanova i la Geltrú, Joan Ignasi Elena, van comparéixer ahir al migdia davant dels mitjans de comunicació per explicar a grans trets l'operació policial que s'havia dut a Vilanova i la Geltrú. Els dos polítics estaven acompanyats pels responsables locals de la Policía Nacional i la Guàrdia Civil i diversos membres del govern local.
Els primers en sorprendre's de la notícia de les detencions a Vilanova i la Geltrú van ser els usuaris de la mesquita del carrer Contxita Soler que acostumen a anar a resar abans d'iniciar la jornada laboral. A quarts de set del matí, eren una desena de persones les que esperaven a les portes del temple l'arribada de l'imam, encara que no sabien que unes hores abans d'havien detingut.
L'ampli operatiu policial s'iniciava a quarts de tres de la matinada al carrer Lepant, on també es tancava el desmantellament de la cèl·lula amb la detenció del seu cap. De moment, no han estat facilitades ni les identitats ni les adreces del detingut, la que el cas es troba sota secret de sumari.
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.
Subscriu-te ara! Al periodisme local