PROTECCIÓ ANIMAL
28-04-2022 11:04
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
La Fundació per a l'Assessorament i Acció en Defensa dels Animals (FAADA) ha demanat a la Generalitat que reguli per llei les festes dels Tres Tombs. L'entitat ha recordat que treballa des del 2018 per donar a conèixer les "irregularitats" i la "manca de benestar" en aquesta festivitat. Malgrat l'existència d'un protocol, l'organització sosté que el tracte que es dona als animals en aquestes festes "dista molt del que es pot considerar benestar animal". Afegeix que, de fet, no es compleix aquest protocol encarregat per la Federació Catalana dels Tres Tombs i assegura que té proves que ho demostren.
A banda dels Tres Tombs, FAADA assegura que en altres fetes amb èquids, com les cavalcades de reis, hi ha accidents i morts de cavalls per atacs cardíacs.
Per tot plegat, ha demanat a la Generalitat que s'aprovi una llei que reguli aquestes festes i que se sancioni a les associacions o localitats on es vulneri el benestar animal.
PUBLICITAT
PUBLICITAT