Vegueria del Penedès

PADRÓ MUNICIPAL

Vilanova arriba als 71.703 habitants, un miler més que fa un any


Xavier Canalis Vilanova i la Geltrú

09-04-2025 8:20

Segons recull l’Avanç del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM), Vilanova i la Geltrú podria arribar als 85.000 habitants en els propers 20 o 25 anys

Vilanova arriba als 71.703 habitants, un miler més que fa un any. EIX

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Vilanova i la Geltrú ha arribat als 71.703 habitants, cosa que suposa un miler de persones més que fa un any. Així ho reflecteix l’actualització del padró municipal, que va ser aprovada pel Ple de l’Ajuntament aquest dilluns 7 d’abril de 2025. Fa un any, el nombre d’habitants censats a Vilanova i la Geltrú era de 70.556 persones. En només un any, la ciutat ha guanyat 1.147 nous habitants.

Segons recull l’Avanç del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM), Vilanova i la Geltrú podria arribar als 85.000 habitants en els propers 20 o 25 anys.

Aquest augment de població de 15.000 habitants d’ara fins al 2040 estarà impulsat principalment per l’arribada de persones procedents de l’àrea metropolitana de Barcelona, una tendència que s’ha intensificat els darrers anys.

Com s’haurà de preparar Vilanova?

En els propers anys, la ciutat s’haurà de preparar per acollir més habitants, incrementar els serveis, preveure sòl suficient per a habitatge, planificar infraestructures, etc.

De fet, l’Avanç del POUM preveu “la millora de la xarxa viària i ferroviària, l’impuls del port i la creació d’un hospital comarcal, entre altres infraestructures i serveis necessaris per al creixement de la ciutat”, segons explica l’Ajuntament.

Una altra prioritat del POUM serà reservar sòl per a noves activitats econòmiques “per evitar que Vilanova i la Geltrú esdevingui una ciutat dormitori. Es desitja un equilibri entre activitat econòmica i residencial”, afegeixen les mateixes fonts municipals.

A més, créixer en 15.000 habitants durant els propers 20-25 anys “faria necessària la construcció de 6.500 a 7.000 habitatges nous”.

D’altra banda, el nou Pla Territorial de la Generalitat de Catalunya preveu que els creixements futurs d’habitants a la comarca del Garraf s’hauran de concentrar a la conurbació formada per Vilanova i la Geltrú i Les Roquetes.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.