PUBLICITAT
EDITORIAL
10-09-2025 13:20
Els resultats de l’enquesta d’Eix Diari mostren amb claredat un sentiment compartit: la seguretat és avui un dels grans malestars ciutadans. Amb més de 200 respostes, gairebé quatre de cada deu participants (38,9%) afirmen sentir-se insegurs en alguns barris, mentre que un 28,4% descriu la situació directament com a massa insegura i preocupant. La suma d’aquests percentatges dibuixa una realitat incontestable: dues terceres parts de la població enquestada viuen amb la sensació que la seguretat no està garantida.
Només un 6,7% dels ciutadans afirma sentir-se molt segur i tranquil, i un 26% es declara bastant segur, encara que amb matisos. Aquesta distribució reflecteix un contrast revelador: el gruix de la població no viu amb la serenor que hauria de garantir-se en qualsevol municipi.
Aquestes dades interpel·len directament els governs municipals, que són la primera instància democràtica per respondre a les demandes veïnals. En un moment en què altres ciutats del territori han apostat per càmeres de vigilància, millores d’il·luminació o la recuperació de figures de proximitat com els serenos, el missatge de la ciutadania és inequívoc: no n’hi ha prou amb excuses ni promeses ajornades.
La seguretat és un dret fonamental i un factor de cohesió social. Quan la por s’instal·la en els barris, el teixit comunitari s’afebleix. Els resultats de l’enquesta deixen clara la urgència de polítiques públiques concretes i sostingudes que retornin la tranquil·litat a les llars del Penedès i el Garraf.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT