DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

PLA INUNCAT

Protecció Civil i Bombers alerten que "encara queden hores" de tempestes fortes i demanen mantenir la precaució


ACN/ Maria Pratdesaba Barcelona

21-09-2025 19:33

A l'AP-7 es demana molta precaució entre el Baix Llobregat i l'Alt Penedès per la visibilitat reduïda

Protecció Civil i Bombers alerten que "encara queden hores" de tempestes fortes i demanen mantenir la precaució. Bombers

Protecció Civil i els Bombers de la Generalitat han alertat aquest diumenge a la tarda que l'episodi de tempestes fortes que afecta Catalunya segueix actiu i han reclamat prudència. "Venen altres tempestes, i hem de demanar a la població responsabilitat, la situació pot canviar molt ràpidament, el que sembla una situació segura es pot complicar", ha assegurat el cap de guàrdia dels Bombers, José Luis López. Els Bombers han fet una seixantena de serveis, sobretot a la zona de Montserrat, on encara hi ha 28 persones, acompanyades per efectius del cos, pendents d'evacuar. "Encara queden hores fins a la matinada en què s'esperen tempestes fortes", ha dit Montse Font, del Cecat. Emergències ha rebut fins ara 222 trucades per les pluges.

En concret, el 112 ha registrat trucades per 102 incidents arreu del país, la majoria a les comarques del Bages, la Selva i el Vallès Occidental.

Per la seva banda, els Agents Rurals estan fent inspeccions en zones inundables, rius, rieres, barrancs i torrents, i preventivament tanquen alguns passos i punts perillosos.

Font també ha explicat que algunes masies de la Catalunya Central poden haver quedat aïllades temporalment per esllavissades en camins rústics i que se les ajudarà tan aviat com es pugui.

A l'AP-7 es demana molta precaució entre el Baix Llobregat i l'Alt Penedès per la visibilitat reduïda i a l'aeroport del Prat s'han registrat nombrosos retards i cancel·lacions.

La carretera c-58 està tallada a Terrassa en sentit Manresa per inundacions.

A Montserrat, cinc dotacions dels Bombers de la Generalitat han donat suport aquesta tarda a Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) per evacuar unes 27 persones de l'estació superior del funicular de Sant Joan.

El grup, que està bé, no podia baixar perquè el servei de funicular no pot circular, ja que hi ha obstacles a la via. Els Bombers els han anat a buscar amb vehicles pel camí cap al mirador, que no és transitable amb transport privat.

Alguns excursionistes han trucat als Bombers per demanar ajuda, i actualment, segons dades de Bombers, n'hi ha una trentena pendents d'evacuar. Els excursionistes afectats per les pluges a Montserrat formen part de tres grups: 14 persones al camí de Sant Benet, 9 a la Santa Cova i 5 al Bruc.

Les intenses pluges també han provocat una incidència de la infraestructura de Rodalies al Garraf que provoca afectacions a l'R2sud, l'R14, l'R15, l'R16 i l'R17. Arran d'aquest problema, les línies poden patir retards de fins a 35 minuts, segons informa l'operador del servei. Així mateix, hi ha demores de més de 20 minuts a la línia R4 en els trens amb origen o destí a Sant Vicenç de Calders i amb origen o destí a Manresa.

A l'R11, els trens han de circular per via única per la caiguda d'un arbre a les vies entre Maçanet-Massanes i Caldes de Malavella (Selva).

Als Ferrocarrils, el servei està interromput entre Monistrol de Montserrat i Manresa Baixador per la caiguda d'un arbre a la catenària.

Arran d'aquest últim incident, els Bombers han decidit no evacuar la seixantena de passatgers del tren, entre els quals hi havia nens i nadons, per evitar posar-los sota la intempèrie de la pluja. En canvi, s'ha optat per treballar amb urgència per retirar les restes de les vies per permetre al tren seguir el seu recorregut. 

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.