Curs 2025-26

Un alumne de 3r d’ESO entrevista el diputat Joan Ignasi Elena a l’institut Manuel de Cabanyes

Bernat Cuéllar impulsa, per iniciativa pròpia, un projecte d’entrevista política que culmina amb la visita de l’exconseller d’Interior al centre educatiu de Vilanova i la Geltrú

Un alumne de 3r d’ESO entrevista el diputat Joan Ignasi Elena a l’institut Manuel de Cabanyes. EIX

Un alumne de 3r d’ESO entrevista el diputat Joan Ignasi Elena a l’institut Manuel de Cabanyes. EIX

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

L’Institut Manuel de Cabanyes de Vilanova i la Geltrú va viure l'11 d’abril una jornada singular: el diputat del Parlament de Catalunya i exconseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, va ser entrevistat per Bernat Cuéllar Aguado, alumne de 3r d’ESO, en el marc d’un projecte personal i pedagògic impulsat per l’estudiant amb el suport del professor de llengua catalana Rafel Lemus.

L’entrevista, que ha estat preparada al llarg de diversos mesos, ha abordat temàtiques polítiques d’àmbit nacional i internacional, des de la trajectòria del diputat vilanoví fins a qüestions com el conflicte de Gaza o les polítiques dels Estats Units. El darrer bloc de preguntes, centrat en temes globals, ha buscat conèixer l’opinió d’Elena sobre assumptes d’actualitat, posant de manifest la mirada crítica i informada de l’alumne.

El projecte neix del desig personal d’en Bernat d’entrevistar un representant polític destacat. La seva tenacitat i entusiasme van empènyer el professorat a acompanyar-lo en aquest repte, que ha esdevingut un exercici complet d’aprenentatge actiu i dialògic, en què s’ha treballat la competència comunicativa, el pensament crític i el rigor informatiu. Seguint el model pedagògic inspirat en Paulo Freire, el projecte ha tingut com a eix transversal la Declaració Universal dels Drets Humans, utilitzada com a marc ètic per abordar les qüestions plantejades.

La trobada, celebrada al mateix institut, també ha comptat amb la col·laboració tècnica de la professora Laura Cladellas i el suport de l’Eix Diari, que ha facilitat la cobertura i difusió del projecte.

L’entrevista i una síntesi del procés de treball es poden consultar a la pàgina web del centre (https://agora.xtec.cat/iescabanyes), on es reflecteix no només la qualitat del treball realitzat, sinó també el potencial d’un alumne que ha demostrat una gran capacitat d’iniciativa i interès pel debat polític.

Aquest projecte demostra que l’educació, quan es posa al servei de la inquietud i la motivació dels joves, pot generar experiències profundament transformadores.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió
FREDERIC LLOPART

Sira

  • 23-04-2025


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local