Millor actor europeu

El vilanoví Sergi López, nominat als Premis de Cinema Europeu amb Sirât

La cerimònia de lliurament tindrà lloc aquest dissabte, 17 de gener, a Berlín, amb la presència de la consellera de Cultura, Sònia Hernández Almodóvar

El cinema català torna a situar-se al centre del panorama internacional amb tres produccions entre les candidates als Premis de Cinema Europeu 2026. Es tracta de Sirât, d’Oliver Laxe; Tardes de soledad, d’Albert Serra, i L’Olívia i el terratrèmol invisible, el debut en el llargmetratge d’animació d’Irene Iborra. La cerimònia de lliurament tindrà lloc aquest dissabte, 17 de gener, a Berlín, amb la presència de la consellera de Cultura, Sònia Hernández Almodóvar.

En clau local, destaca especialment la nominació de l’actor Sergi López, nascut a Vilanova i la Geltrú, com a millor actor europeu pel seu paper a Sirât, el film que concentra més candidatures catalanes d’aquesta edició, amb un total de deu nominacions. Aquesta pel·lícula aspira, entre d’altres guardons, a millor pel·lícula europea, millor direcció, millor guió i diversos premis tècnics. La trajectòria de Sirât ja havia estat avalada amb el Premi del Jurat al Festival de Cannes, així com amb nominacions als Premis Gaudí i Goya i la preselecció als Oscars de Hollywood.

Per la seva banda, Tardes de soledad, d’Albert Serra, competeix en les categories de millor pel·lícula europea i millor documental europeu. El film va obtenir la Conxa d’Or al Festival de Sant Sebastià 2024 i ha rebut un ampli reconeixement de la crítica internacional. Completa la presència catalana L’Olívia i el terratrèmol invisible, el primer llargmetratge català en stop-motion, que va ser premiat al Festival d’Animació d’Annecy 2025 i ha tingut un recorregut destacat per festivals d’arreu del món.

Els Premis de Cinema Europeu, que aquest any arriben a la 38a edició, reconeixen les millors produccions del continent i reuneixen a Berlín professionals del sector audiovisual europeu, amb retransmissió a 46 emissores de 27 països. La forta presència catalana en les nominacions referma el bon moment del sector i consolida figures com la del vilanoví Sergi López, un dels actors catalans amb més projecció internacional.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Articles d'opinió
FREDERIC LLOPART

Sira

  • 23-04-2025


Últims llibres recomanats

SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local