Vilafranca es mou: el Dansòmetre omplirà la ciutat de dansa del 24 al 29 d’abril. Ajuntament de Vilafranca
Redacció |
Vilafranca del Penedès
13-04-2026 19:15
Vilafranca del Penedès acollirà del 24 al 29 d’abril la novena edició del Festival Dansòmetre, una proposta que torna a omplir la ciutat de dansa coincidint amb el Dia Internacional de la Dansa.
La regidora de Cultura, Àngels Dalmau, ha presentat el festival aquest dilluns acompanyada del coreògraf i ballarí Toni Mira i la membre del col·lectiu Hystéra, Mariona Ríos, destacant la consolidació d’un certamen que connecta creadors, escoles i públic.
El festival s’obrirà el divendres 24 d’abril al VINSEUM amb la companyia vilafranquina La Taimada i l’espectacle “OPUS”, una peça que proposa una mirada escultòrica i reflexiva sobre el cos i la feminitat.
El diumenge 26 d’abril, el Teatre Cal Bolet acollirà “Tempo” de Toni Mira, una peça que explora la relació entre ritme, emoció i moviment amb la participació de joves ballarins.
La programació inclou també un taller de moviment a càrrec de Hystéra Collective el 28 d’abril a l’Escorxador, una activitat gratuïta per a majors de 12 anys que requereix inscripció prèvia.
El festival culminarà el 29 d’abril amb les tradicionals exhibicions de les escoles de dansa locals a la plaça de la Vila i la plaça Jaume I, amb la participació de diverses entitats i, com a novetat, el Club Rítmica Penedès. També hi haurà actuacions a la rambla de Sant Francesc amb propostes de flamenc, swing i dansa urbana.
El Dansòmetre consolida així Vilafranca com a punt de trobada de la dansa contemporània i comunitària.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!








