Castells

Els Bordegassos tornen a Vila-Real

Aquest cap de setmana, els Bordegassos de Vilanova han tornat a visitar Vila-real, viatge pendent des de l’any passat

3d7 dels Bordegassos . Bordegassos de Vilanova

3d7 dels Bordegassos . Bordegassos de Vilanova

En el marc de les fires i festes de Sant Pasqual, patró de la ciutat de Vila-real, la colla castellera de Vilanova, terme agermanat amb la vila del País Valencià, va celebrar una visita institucional i una diada dissabte al matí. Aquest acte, estava en l’agenda bordegassa ja des de l’any passant, quan el viatge es va haver de suspendre a causa de l’incendi d’una nau que va enlairar un núvol tòxic de clor que va obligar el confinament d’una part de la comarca del Garraf.

Enguany, els de la camisa groc terrós, arribaven a Vila-real ben aviat, ja que van sortir a les 7 del matí des de Vilanova, i mentre la colla es preparava per a l’actuació, el president, Iñaki Baños, i el cap de colla, Mario Marco, assistien a la rebuda institucional per part de l’alcalde José Benlloch al saló de plens. Tot seguit, es va celebrar una petita cercavila pels carrers més cèntrics del municipi on es van enlairar tres pilars de 4, de camí a la plaça Major.

Un cop a plaça, els Bordegassos van descarregar un 3d7 de rodatge a primera ronda, acompanyats d’un 4d6a i una Td6 per a completar els tres castells de l’exhibició. Van concloure la mostra amb un pd5. Després es van dirigir a la Parròquia de Sant Jaume, on van completar un 4d6 i 2pd4.

Un cop acabada la part castellera del cap de setmana, es va celebrar un dinar de germanor davant de l’ermita de la Mare de Déu de Gràcia, on van assistir membres del consistori local i també membres de la junta de festes. Després del dinar, el mateix alcalde de Vila-real va fer una visita guiada als Bordegassos que van desitjar-ho pel Museu Etnològic, que es troba al mateix indret que l’ermita.

A la tarda, el president i dos membres de la colla, i l’alcalde Juan Luis Ruiz, van assistir a l’ofrena a Sant Pasqual, un dels actes centrals de la festa. Durant la tarda i la nit, els membres de la colla que van passar la nit a l’alberg de la Mare de Deu de Gràcia van poder gaudir d’un llarg seguir d’actes, on van visitar diverses penyes de la ciutat, o els concerts de la plaça Major, per a continuar gaudint d’un cap de setmana per fer colla.

Després del viatge de colla, els Bordegassos tenen una setmana de descans pel que fa a les actuacions, però continuaran amb els seus habituals assaigs, que platejaran amb una vista posada en el pròxim 31 de maig a Vilafranca del Penedès, on tindrà lloc la Diada homenatge a Joan Sol, que tindrà com a protagonistes als Xicots de Vilafranca, i on també assistiran els Castellers de Mediona i la Colla Jove de Castellers de Sitges.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Articles d'opinió
FREDERIC LLOPART

Sira

  • 23-04-2025


Últims llibres recomanats

SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local