El proper 24 de maig de 2025 torna Vinum per posar en valor i donar a conèixer uns vins que, pel terreny calcari, la brisa marina i l’orografia del terreny, son d’una qualitat excel·lent que calia posar en relleu
El proper 24 de maig de 2025 torna Vinum, la Fira de Vins del Massís del Garraf la qual tindrà lloc a Olesa de Bonesvalls a l’entorn medieval de l’Hospital dels Cervelló, conjunt monumental fundat al S.XIII. La fira va néixer el 2024 amb l’objectiu de posar en valor i donar a conèixer els vins del Massís del Garraf, els quals pel terreny calcari, la brisa marina i l’orografia del terreny son d’una qualitat excel·lent que calia posar en relleu.
En aquesta edició trobarem cellers específics del Massís del Garraf que ens oferirarn una mostra de la qualitat dels seus vins. En total hi haurà 14 cellers presents, 7 dels quals seran representats pel distribuïdor específic de vins del Massís, Fetén Wines. Els cellers participants seran VallDolina, Avenc del Garraf, Cuscó Berga, Puig Batet, Hospital de Sitges, Foresta, Vega de Ribes, Finca Valldosera, Clos dels Guarans, Masia de la Roqua i la Finca Mas Perdut. Com a convidats especials trobarem per segon any consecutiu la cooperativa italiana Mussura de la localitat de Seneghe la qual està agermanada amb Olesa. Coop-era també hi serà present com a projecte de relleu agrari així com Arqueovitis qui ens mostrarà el vi elaborat a l’antiga “Judes Macabeu”.
Destaquem la participació de la cooperativa italiana “Mussura” de la localitat de Seneghe, vila agermanada amb Olesa de Bonesvalls. És una cooperativa formada per joves que treballen i recuperen vinyes abandonades, a través del fruit del seu treball s’encarreguen de l’elaboració artesanal dels seus propis vins els quals seran presents a Vinum el proper 24 de maig.
Al matí tindrà lloc la taula rodona “Terra, vinya i vi: Recuperació del Mosaic Agroforestal” on hi participaran ponents representants de diferents entitats i administracions. Els temes que es tractaran seran els següents: la recuperació del mosaic agroforestal a càrrec de Ferran Ruiz, tècnic de promoció econòmica d’Olesa i del Consell Comarcal; el banc de terres a càrrec de Pere Navarro, tècnic enginyer de la Diputació de Barcelona; el relleu agrari amb perspectiva social a càrrec de Christian Buono i Adrià Ramon, tècnics de Coop-era; la recuperació del patrimoni vitivinícola i la identitat del territori a càrrec de Lluís Tolosa, escriptor i sociòleg i Dani López, arqueòleg d’Arqueovitis; i per acabar hi haurà una part participativa dedicada al públic, on podràn fer aportacions i preguntes.
A les 18:00 de la tarda s’obriran les portes de la fira la qual donarà el seu tret de sortida amb la inauguració a càrrec del Sr. Jordi Ramos Tardà, Alcalde d’Olesa de Bonesvalls. Tot seguit començaran els concerts amb el duo “Samire” i el trio “Jazz de Copes, els quals garantiran música en viu fins el tancament.
Al llarg de la jornada hi haurà 3 maridatges a càrrec de Caram Caram els quals estaran enfocats als vins del Massís del Garraf. És necessària la compra prèvia de l’entrada a un preu de 15€. A les 18:00 a la Capella de Santa Maria tindrà lloc el primer maridatge: maridem 4 vins del massís del Garraf amb 4 delícies de xocolata úniques. A les 19:30 serà el torn del maridatge amb 4 vins del Massís del Garraf amb coques de recapte i dolços d’autor. Per últim, a les 21:00 tindrà lloc el maridatge amb 4 vins del Massís del Garraf amb una selecció de productes singulars i únics escollit per Caram Caram.
En relació a la gastronomia, enguany comptem amb 4 establiments de km0 ja que els participants són del mateix municipi. En primer lloc comptarem amb la presència del Restaurant Can Joan, qui va tornar a obrir les seves portes el passat 2024 i serà el primer cop que participarà a la fira. En segon lloc comptem amb la Carnisseria Cal Samsó, qui a l’edició anterior ja ens va fer una mostra de tapes de tot tipus. En tercer lloc, i també per primera vegada, comptem amb el Centre Cívic - Casa Ionita, i per últim tenim El Zagalico by La Salaíta que ja vam comptar amb la seva participació l’any anterior.
Els preus son packs econòmics que permeten bescanviar els tiquets per degustacions de vi o menjar, així doncs queda de la següent manera: 2 tiquets sense copa 4€; 2 tiquets i una copa 6€; 5 tiquets sense copa a 8€; 5 tiquets amb copa a 11€ i 10 tiquets i dues copes a 22€. Aquests dos últims tenen un descompte per una visita al Vinseum amb degustació inclosa.
Imatge general d'Olesa de Bonesvalls. Fotografia: puns.studio
A través de les xarxes (@vinumfira) es van anunciant els cellers participants, els restaurants així com les actuacions musicals i tot tipus d’informació relacionada. Si voleu estar al dia només heu de seguir aquesta xarxa.
El cartell i el logotip han estat pensats i dissenyats per Oriol Barlan i Pol Noguera, dos dissenyadors gràfics sota la marca puns.studio, els quals han ideat la imatge d’enguany.
La fira es donarà per finalitzada a les 23:30.