Unió de Consumidors de Catalunya

Un prefix per identificar el spam telefònic: la UCC celebra la mesura i reclama més garanties per als consumidors

La Unió de Consumidors de Catalunya celebra la mesura del nou prefix telefònic per identificar trucades comercials, però reclama controls efectius, sancions i més informació per garantir els drets de la ciutadania

Un prefix per identificar el spam telefònic: la UCC celebra la mesura i reclama més garanties per als consumidors. EIX

Un prefix per identificar el spam telefònic: la UCC celebra la mesura i reclama més garanties per als consumidors. EIX

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

La Unió de Consumidors de Catalunya (UCC) ha expressat el seu suport a la mesura anunciada recentment pel Ministeri de Consum per implantar un prefix específic per a les trucades comercials. Aquesta iniciativa, que busca reduir les molèsties del spam telefònic i facilitar-ne la identificació, ha estat valorada molt positivament per l’entitat, que considera que representa “un pas endavant en la defensa del dret a la privacitat, el descans i la llibertat de decisió de la ciutadania”.

Segons la UCC, cada dia milers de persones a Catalunya reben trucades comercials no desitjades, sovint reiterades i des de números desconeguts, generant “estrès, interrupcions i una sensació generalitzada d’indefensió”. Davant d’aquesta situació, l’entitat destaca que la nova mesura permetrà retornar al consumidor una part del control perdut: “Saber des del primer moment que una trucada és comercial permet decidir lliurement si es vol respondre”.

Tot i així, des de la Unió de Consumidors s’adverteix que no n’hi ha prou només amb un prefix. “La clau és l’efectivitat”, subratllen, i reclamen que la proposta vagi acompanyada d’un marc legal sòlid, mecanismes de control rigorosos i un sistema sancionador dissuasiu que penalitzi les pràctiques agressives o il·legítimes. També exigeixen que es compleixin les normatives ja vigents, com el respecte a les persones inscrites al fitxer Robinson que han manifestat explícitament la seva voluntat de no rebre comunicacions comercials.

La UCC fa una crida a informar la ciutadania sobre els seus drets i com exercir-los davant d’aquestes pràctiques, i subratlla que la qüestió no és només legal o tecnològica, sinó “profundament ètica”. “El dret a decidir quan i com una persona vol ser contactada és essencial. Cap estratègia de vendes pot passar per sobre d’aquest principi.”

Finalment, l’organització assegura que continuarà donant suport a totes aquelles iniciatives que posin el benestar i la llibertat del consumidor al centre, i recorda que “la millor manera de construir una relació comercial de confiança és oferint transparència, respecte i capacitat de triar”.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local