L’Espai Dona 2026 reafirma la seva consolidació i impacte social al Garraf i al Penedès. Dones d’Empresa
Redacció |
Vilanova i la Geltrú
05-03-2026 18:12
Més de cent participants van omplir l’aforament de la nova edició de l’Espai Dona, celebrada ahir en el marc del Dia Internacional de les Dones, reafirmant el caràcter consolidat i el fort impacte social d’aquesta trobada al territori.
Organitzada per la Federació Empresarial Gran Penedès, Dones d’Empresa i CAVAWomen, la jornada va posar en valor la força de la xarxa femenina del Garraf i el Penedès, així com el compromís amb iniciatives que generen transformació real a la comunitat.
L’acte va comptar amb la presència de destacades figures institucionals i socials. L’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, va donar la benvinguda a les assistents i va reafirmar el suport del municipi a la promoció de la igualtat i a les xarxes de dones. La consellera d’Igualtat i Feminisme, Eva Menor, va posar en relleu el paper de les associacions i la seva capacitat de generar oportunitats i cohesió, mentre que la presidenta de la Federació Empresarial del Gran Penedès, Neus Lloveras, va subratllar que l’Espai Dona ja és un motor consolidat que reforça el teixit empresarial i el lideratge femení al territori.
Durant la jornada, Eva Plazas, de CAVAWomen, i Laia Paretas, de Dones d’Empresa, van reafirmar la voluntat de continuar impulsant iniciatives que donin visibilitat, suport i projecció a les trajectòries de les dones del Garraf i el Penedès.
El programa també va incloure la presentació del projecte Dones en Joc, a càrrec d’Inés Del Arco, que va exposar la realitat de les dones en l’esport, especialment en llocs de lideratge i presa de decisions, i la necessitat de sumar referents femenins en un entorn tradicionalment masculinitzat.
Com és habitual, la trobada va tenir un caràcter solidari. Enguany, el projecte beneficiari va ser Més Que Surf, que ofereix teràpies aquàtiques basades en el surf per a infants amb condició de l’espectre autista. Gràcies al sorteig solidari organitzat al final de l’acte i amb la col·laboració d’empreses i entitats locals, es van recaptar 730 € que es destinaran íntegrament a donar continuïtat als programes terapèutics de l’associació.
L’Espai Dona 2026 va comptar amb Sepes Serveis d’Atenció Domiciliària com a patrocinadora principal, sota el lema “Sepes, al costat de qui ho necessita”, així com amb Etalentum i Anna Maldonado Joieria com a patrocinadores, reforçant el suport al progrés social i a la cohesió del territori.
Amb una resposta massiva, un ambient de complicitat i implicació, l’Espai Dona 2026 es consolida com una cita clau per generar xarxa, impulsar projectes i contribuir al benestar de la comunitat del Garraf i el Penedès.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!




