Cellers Maset lliura la Beca Pau Massana 2026 per impulsar la investigació sobre la síndrome X Fràgil. Cellers Maset
Redacció |
La Granada
27-05-2026 08:40
Cellers Maset va celebrar el passat 22 de maig l’acte de lliurament de la Beca Pau Massana 2026 per a la investigació de malalties minoritàries. La iniciativa solidària destinarà enguany 25.000 euros a un projecte de recerca sobre la síndrome X Fràgil desenvolupat per l’Institut d’Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT) de Sabadell.
L’acte va tenir lloc a la seu central del celler, a la Granada, i va reunir més de 150 persones entre clients, col·laboradors, investigadors i famílies vinculades a aquesta malaltia minoritària. La cerimònia, conduïda per Mireia Córcoles, responsable de comunicació de l’I3PT, va posar en relleu la importància de la investigació mèdica i del suport a les persones afectades per patologies poc freqüents.
La jornada es va iniciar amb la benvinguda de Marc Massana, en representació de Cellers Maset. Posteriorment, la investigadora Neus Baena, guanyadora de la Beca Pau Massana 2025 i membre del grup Trastorns del neurodesenvolupament de base genètica del Parc Taulí, va presentar els resultats del projecte desenvolupat gràcies a la beca de l’any passat.
Un dels moments centrals de l’acte va ser la intervenció d’Ana Roche, neuropediatra i investigadora principal del mateix grup de recerca, que va explicar què és la síndrome X Fràgil, l’abordatge assistencial actual i les línies d’investigació que impulsa el Parc Taulí. Durant la seva ponència també es va presentar el projecte guanyador d’aquesta edició, centrat en estudiar com la musicoteràpia pot influir en el benestar físic, mental i emocional d’infants i adolescents afectats per aquesta malaltia.
La cerimònia també va comptar amb el testimoni de Lídia Méndez, presidenta de l’Associació Catalana de la Síndrome X Fràgil i mare d’un pacient afectat, que va compartir la realitat quotidiana de moltes famílies que conviuen amb aquest trastorn genètic.
La beca es va lliurar de mans de la família Massana en un dels moments més emotius de la tarda. L’acte es va cloure amb unes paraules de la presidenta del Parc Taulí, Dolors Costa, i amb l’agraïment final de Marc Massana a totes les persones i entitats que fan possible aquesta iniciativa solidària.
La Beca Pau Massana va néixer com a homenatge a Pau Massana, fill petit de Josep Massana i Imma Torreño, que va patir una malaltia pulmonar minoritària a principis dels anys 2000. Des de llavors, la família impulsa aquesta iniciativa amb l’objectiu de recaptar fons per a la investigació de malalties minoritàries i donar suport a projectes científics amb impacte social.
En els darrers sis anys, Cellers Maset ha destinat més de 175.000 euros a projectes d’investigació mèdica i iniciatives socials, reafirmant el seu compromís amb la salut, la ciència i el benestar de les persones.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!




