La Mancomunitat de la Conca d’Òdena organitza la primera Hackató de Construcció. EIX
Ja ens segueixes? Afegeix Eix Diari com a mitjà preferit a Google i no perdre't les nostres notícies
L.M. |
Igualada
07-09-2026 20:57
La Mancomunitat Intermunicipal de la Conca d’Òdena (MICOD) organitza el 28 d’octubre la primera Hackató de Construcció, una jornada d’innovació oberta en què persones de diferents perfils treballaran en equip per donar resposta a reptes reals plantejats per empreses del territori. L’activitat es farà de 8 a 15 h a Igualada i les inscripcions ja estan obertes al web de la MICOD.
La iniciativa s’emmarca en el projecte TTT Construeix Futur, que la MICOD impulsa amb empreses, gremis i agents de la cadena de valor de la construcció per donar resposta a la manca de professionals qualificats i a les necessitats de talent del sector.
En aquest context, la Hackató vol apropar el sector de la construcció a nous perfils i abordar la transformació que està vivint una activitat cada vegada més vinculada a la innovació, la tecnologia, la sostenibilitat, la creativitat i el treball col·laboratiu.
La proposta s’allunya del format d’una jornada tècnica o una formació convencional i planteja una experiència pràctica i participativa. La participació és gratuïta i oberta a tothom, sense necessitat de tenir experiència prèvia ni coneixements tècnics del sector. S’adreça a estudiants, persones en recerca de feina o reorientació professional, professionals i persones interessades en la innovació, entre d’altres. L’organització oferirà també esmorzar durant la jornada.
Reptes reals i premi de 300 euros
Durant el matí, els participants es distribuiran en equips per analitzar diferents reptes, generar idees i convertir-les en solucions concretes. Entre les qüestions que hauran d’abordar hi ha la incorporació de noves tecnologies a les empreses, l’atracció de talent jove i el relleu generacional, així com la connexió entre la formació professional i les necessitats reals del sector.
Al final de la jornada, cada equip disposarà de tres minuts per presentar i defensar la seva proposta davant d’un jurat. La millor solució serà premiada amb 300 euros.
Design Thinking per generar solucions
La Hackató utilitzarà la metodologia Design Thinking, un sistema d’innovació centrat en les persones que permet abordar reptes complexos i desenvolupar solucions creatives, útils, viables i sostenibles.
Els equips passaran per quatre fases: empatia, per entendre les necessitats dels destinataris; definició del repte; ideació, per generar i seleccionar les millors propostes, i finalment l’elaboració d’un prototip i la preparació del pitch final.
Impulsar el futur del sector
El projecte TTT Construeix Futur, amb el suport de la Diputació de Barcelona, treballa amb empreses, gremis i agents del territori per identificar les necessitats de talent, impulsar formacions professionalitzadores, afavorir la inserció laboral i promoure la innovació, la sostenibilitat i el relleu generacional en el sector de la construcció.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!També pots escollir Eix Diari com a font preferida de Google i no perdre't les nostres notícies




