El Penedès es promociona com a destinació per a reunions i esdeveniments d’empresa. Consorci de Promoció
L.M. |
Vilafranca del Penedès
13-10-2026 12:44
El Consorci de Promoció Turística del Penedès ha participat del 7 al 9 d’octubre en el workshop Cata y Conecta Barcelona, una iniciativa impulsada pel Barcelona Convention Bureau i la Diputació de Barcelona per connectar agències especialitzades en l’organització d’esdeveniments amb destinacions i empreses de la demarcació.
L’objectiu de la trobada és generar noves oportunitats de negoci en el sector MICE —reunions, viatges d’incentiu, congressos i fires— i posicionar el Penedès com una alternativa per a les empreses que busquen espais singulars fora dels entorns urbans.
La participació del Consorci s’ha fet conjuntament amb empreses i entitats adherides a la Ruta del Vi del Penedès, que han pogut presentar la seva oferta a les agències especialitzades d’arreu de l’Estat. Les reunions professionals han servit per establir contactes comercials i donar a conèixer els atractius de la destinació per organitzar-hi trobades corporatives.
Espais singulars entre vinyes
Un dels principals arguments de la proposta del Penedès és la possibilitat d’organitzar esdeveniments en espais propers a Barcelona, però allunyats del ritme urbà. El paisatge de vinya, la llum natural, la cultura del vi i l’oferta gastronòmica configuren una proposta que complementa els serveis de la capital catalana.
Després de les reunions professionals, una part dels participants va prendre part en un fam trip, un viatge de familiarització d’un dia i mig per conèixer directament alguns dels espais i serveis especialitzats de la destinació.
El recorregut va incloure visites a Can Ràfols dels Caus, Artcava, Cava & Hotel Mas Tinell, Família Torres i Vilarnau, amb l’objectiu de mostrar les possibilitats que ofereix el territori per acollir esdeveniments d’empresa.
Aquestes visites permeten a les agències conèixer els proveïdors, valorar els espais i comprovar sobre el terreny com es podria desenvolupar una activitat corporativa al Penedès, amb una oferta que integra enoturisme, cultura, patrimoni, gastronomia i turisme actiu.
Impuls al programa Penedès Events
La participació en Cata y Conecta Barcelona forma part de l’estratègia del Consorci de Promoció Turística del Penedès per donar més visibilitat al programa Penedès Events, que agrupa espais i propostes del sector MICE al territori.
La iniciativa busca atraure nous esdeveniments i generar oportunitats per a les empreses vinculades al turisme de reunions, congressos i incentius, diversificant així l’activitat turística i reforçant el posicionament del Penedès com a destinació per al mercat corporatiu.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!També pots escollir Eix Diari com a font preferida de Google i no perdre't les nostres notícies
- Consorci de Promoció Turística del Penedès
- Avinyonet del Penedès
- Castellet i la Gornal
- Castellví de la Marca
- El Pla del Penedès
- Font-rubí
- Gelida
- La Granada
- Les Cabanyes
- Mediona
- Olèrdola
- Olesa de Bonesvalls
- Pacs del Penedès
- Pontons
- Puigdàlber
- Sant Cugat Sesgarrigues
- Sant Llorenç d'Hortons
- Sant Martí Sarroca
- Sant Pere de Riudebitlles
- Sant Quintí de Mediona
- Sant Sadurní d'Anoia
- Santa Fe del Penedès
- Santa Margarida i els Monjos
- Subirats
- Torrelavit
- Torrelles de Foix
- Vilafranca del Penedès
- Vilobí del Penedès




