Flash

Els comerços del Garraf tanquen la campanya de Nadal amb els ulls posats a les rebaixes

Els botiguers valoren positivament les vendes del mes de desembre

Aquesta imatge ens perseguira a partir del proper dissabte. fdg/ carles castro

Aquesta imatge ens perseguira a partir del proper dissabte. fdg/ carles castro

Els botiguers tancaran dijous la campanya de Nadal i la mateixa nit ja començaran a preparar els seus establiments per poder obrir el dissabte 7 de gener amb les rebaixes d'hivern, les més esperades i les que pronostiquen unes majors vendes. La majoria d'establiments de la comarca, especialment els de moda i complements, obriran diumenge amb motiu de les rebaixes. La campanya comercial de rebaixes d'hivern finalitzarà el 6 de març.

Des de la direcció general de Comerç s’estan duent a terme controls del compliment de la normativa de rebaixes, inspeccionant que els establiments no s’avancin a l’inici de la campanya. De la seva banda, l’Agència Catalana del Consum (ACC) recorda que els productes a preu rebaixat han d’haver estat a la venda amb anterioritat a aquest període, i recorda als ciutadans que comprovin l’etiquetatge dels productes.

L’Agència Catalana del Consum recorda que la realització de rebaixes és una decisió del comerciant, així com la seva durada que serà com a mínim d’una setmana amb un màxim de dos mesos.


1.Fer una llista dels productes que interessen, d’acord amb el pressupost.
2.Comparar preus. El preu rebaixat ha de constar sempre al costat del preu habitual, tant a l’aparador com a l’interior de l’establiment.
3.Examinar el producte que ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que té a preu no rebaixat, sense defectes.
4.Diferenciar les vendes en rebaixes d’altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals com les vendes en liquidació, les vendes en saldos, i les ofertes. Els productes rebaixats han d’estar diferenciats de la resta.
5.Comprovar si l’establiment admet habitualment les targetes de crèdit com a manera de pagament. També ha d’admetre aquest sistema en període de rebaixes.
6.Llegir detingudament les etiquetes, les instruccions d’ús i les característiques del producte. Així mateix, cal conservar els catàlegs comercials i la publicitat del producte juntament amb les seves característiques.
7.Els productes han d’estar etiquetats en català i/o castellà, d’acord amb la Llei de Política Lingüística.
8.Demanar i conservar el tiquet de compra o la factura ja que és la garantia. Si es detecten defectes en el producte, cal dirigir-se a l’establiment on s’ha adquirit i adjuntar el tiquet de compra.
9.Demanar el comerciant la possibilitat de canviar el producte. L’establiment no té l’obligació de canviar un producte en perfecte estat, excepte que així ho anunciï.
10.Tots els comerços han de disposar de fulls de reclamació.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local