Flash

Fira d’entitats, degustacions de productes i jocs educatius protagonitzen la Festa del Comerç Just de Sitges

Fira de comerç just al cap de la Vila de Sitges. fdg/marcel fabra

Fira de comerç just al cap de la Vila de Sitges. fdg/marcel fabra

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

El Cap de la Vila va ser l’escenari un any més per a la celebració de la Festa del Comerç Just que es fa a nivell de tot Catalunya i que a Sitges va comptar amb una fira d’entitats, la venda i la degustació de productes, jocs educatius i la lectura d’un Manifest.

Fer entendre els valors de la solidaritat i de la distribució equitativa de l’economia en l’àmbit del comerç just per acabar amb les desigualtats que hi ha entre els països del nord i del sud. Aquest va ser el missatge del Manifest del Comerç Just que va llegir la periodista sitgetana Rita Marzoa amb la finalitat de reclamar un consum més responsable i menys materialista. Marzoa va elogiar el fet que la cultura del comerç just hagi arribat a Sitges, a través de les màquines expenedores de cafè de comerç just i que podria estar acompanyada d’altres productes i aliments, sempre i quan hi hagués una col·laboració i una complicitat dels sectors de la hostaleria i del turisme.

Un altre dels al·licients de la Festa del Comerç Just van ser els estants informatius i de venda de productes, en el que es podia comprar cafè, quadres, samarretes i objectes de la llar realitzats artesanalment. Les entitats participants van ser SETEM, Intermón Ofxam, Sitges Solidari, Tale-Tálamo i Camps de Solidaritat a Hondures.

Paral·lelament, el públic va poder participar en la Cursa del Comerç Just, amb l’objectiu de superar els obstacles de la desigualtat al món com l’explotació, l’especulació i els preus baixos. La Festa del Comerç Just va cloure amb una catifa solidària, feta amb materials de cotó, cafè i cacau, sota el lema “Un comerç just és possible”.

Cal destacar que el Comerç Just té en compte valors ètics i mediambientals, enfront dels criteris exclusivament econòmics del comerç tradicional i esbasa en principis com el preu just que cobreix el cost de producció dels articles, la retribució digna pel treball, el respecte pels drets humans i laborals, l’eradicació de l’explotació infantil, els beneficis socials per a les comunitats productores i el respecte pel medi ambient.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local