VD |
12-02-2009 22:05
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Les jornades han estat presentades aquest dimecres per la regidora d'Educació i Treball, Míriam Espinàs, qui ha aprofitat per presentar la nova directora del Campus Universitari de la Mediterrània, Elvira González. Míriam Espinàs ha explicat que el CUM, des del mes de gener de 2009, ha passat a dependre directament de l'Institut Municipal d'Educació i Treball (IMET), donat que els seus objectius queden recollits en les línies de treball del nou organisme.
Les Jornades de Turisme i Cooperació estaran dedicades a la reflexió i el debat sobre el paper del turisme com a element de desenvolupament i de cooperació a la Mediterrània. Els països convidats enguany són Jordània, Síria i el Líban, els quals formen part d'una àrea especialment important pel que fa a l'àmbit cooperatiu europeu abocat als camps del patrimoni i del turisme, a més a més de ser en l'actualitat una de les zones amb un potencial turístic més interessant a desenvolupar de la Mediterrània. Salvador Baig, gerent de l'IMET, ha insidit en la voluntat d'internacionalització d'aquestes jornades, fet que es veu reflectit en la participació conjunta de càrrecs públics importants dels països convidats i d'altres d'aquí pertanyents a institucions catalanes destacades.
Les quatre anteriors edicions es van fer a València (2001), Barcelona (2003) i Vilanova i la Geltrú (2005 i 2006). D'aquesta manera es consolida una trobada internacional que aplega professionals d'institucions internacionals, administracions públiques, universitats i centres de investigació i formació, agències de promoció turística, empreses del sector turístic, consultores especialitzades, ONGs i organitzacions de comerç just i turisme solidari.
És previst que participin en les jornades les personalitats següents:
- Zeyad Mahdi al-Salameen, tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Petra (Jordània)
- Georges Zoain, ex-director del Centre de Patrimoni Mundial de la UNESCO. Director de l'Agència Gaia-Heritage, París-Beirut (França / Líban)
- Bassan Raad, alcalde de Baalbeck (Líban)
- Hamman Kassab Hassan, secretària de Damasc 2008 Capital de la Cultura Àrab (Síria)
Les jornades es duran a terme a l'auditori de Neàpolis (rambla de l'Exposició, 59-69). Les inscripcions són gratuïtes i cal fer-les directament a la Secretaria del Campus Universitari de la Mediterrània, carrer de la Unió, 81-87. Tel 93 814 04 40. Correu-e: cum@vilanova.cat.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!