Revifada d'antics oficis?

Maria Vias, modista, i Antoni Ramírez, sabater, reivindiquen els seus oficis a l'Antena Espirall

Aquest col·loqui s’ha emmarcat dins el cicle de xerrades que té com a objectiu oferir eines i orientacions per al canvi de perfil professional a persones del barri

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Maria Vias, modista, i Antoni Ramírez, sabater, professionals d’una dilatada experiència, van reflexionar sobre l’evolució d’aquests oficis al territori, a la xerrada “Hi ha una revifada d’antics oficis?” que va tenir  lloc el passat 25 d’abril a l’Antena Espirall. Aquest col·loqui s’ha emmarcat dins el cicle de xerrades Antena Espirall que té com a objectiu oferir eines i orientacions per al canvi de perfil professional a persones del barri de l’Espirall que es troben en situació d’atur i donar una visió del mercat de treball actual.

Maria Vias va explicat l’evolució de l’ofici de modista des dels seus inicis on era freqüent que les nenes aprenguessin a cosir des de petites. “Això es va perdre i ara sembla ser que dones que no en saben volen aprendre-ho”, ha assenyalat la modista tot  identificant l’ensenyament i els arranjaments com a sortides professionals amb futur.

Per la seva banda, Antoni Ramírez, ha reivindicat la dignitat de l’ofici de sabater valorant la satisfacció per la feina feta per un mateix, l’autosuficiència que atorga i la satisfacció pel servei prestat al client.  Pel que fa a les oportunitats d’ocupació d’aquest ofici, l’Antoni ha transmès que si bé “ningú se’n farà ric treballant però tampoc li faltarà un plat a la taula” posant molt èmfasi en la voluntat i l’esperit de superació de la persona per a sortir endavant: “pot més el que vol que el que pot i sempre hi ha una sortida”, en paraules d’aquest sabater que ha convertir la seva xerrada en una sessió de motivació i de creixement personal.

Finalment, tots dos han coincidit en destacar l’esforç, la il·lusió per la feina,  la creativitat i l’aprenentatge permanentment com les claus de l’èxit professional.

L’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, des del Servei d’Ocupació i Formació–La Fassina, impulsa per quart any consecutiu el Pla Especial de Foment de l’Ocupació al barri de l’Espirall, en el marc del Programa Treball als barris, subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local