Ajuntament de Sitges. Més de 120 propostes configuren el Pla dAccions de Turisme de Sitges 2015
Redacció |
Sitges
24-02-2015 21:31
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El Consell d’Administració de l’Agència de Promoció Turisme de Sitges ha aprovat el Pla d’accions 2015, un nou full de ruta que contempla més de 120 accions que es desenvoluparan durant aquest any.
Entre les principals novetats destaca una nova fira cara al mes de novembre amb temàtica nadalenca i on es combinarà l’experiència i l’oferta de 2 festivals que ja té Sitges, com el Festival Internacional de Patchwork i la Fira Scrap +. A més, es preveu potenciar esdeveniments com el Ral·li Internacional de Cotxes d’època Barcelona – Sitges que passa a ser un Cap de setmana del Motor amb activitats també durant el dissabte al Passeig de la Ribera.
L’Agència de Turisme crearà nous productes com Vies braves, 3 circuits marcats per gaudir i explorar el litoral des del mar d’una forma segura. En la mateixa línia, es farà també un catàleg de producte per identificar totes les empreses turístiques del municipi, saber com treballen i què ofereixen, i d’aquesta manera, establir nous ponts de contacte. L’objectiu és crear sinèrgies entre les empreses privades i l’Administració.
També es posarà en marxa el pla de treball per a la Certificació Biosphere que acreditarà Sitges com a vila turística sostenible. La certificació, que es concedeix a destins i allotjaments, empreses i productes turístics a nivell mundial, reconeix i certifica el compromís amb la gestió responsable del turisme. D'acord amb els criteris globals del Global Sustainable Tourism Council (GSTC), la certificació Biosphere contempla mesures de sostenibilitat que s'agrupen en les àrees del desenvolupament social i econòmic de la destinació turística, la conservació del patrimoni cultural, la gestió mediambiental, i la implicació i satisfacció del visitant i els grups d'interès.
Un dels principals objectius de Turisme de Sitges, tal com ja es va anunciar en el marc de FITUR, és potenciar el turisme de segments com el cultural o l’esportiu, entre els que destaca l’oferta museística de Sitges i el golf. En aquest sentit, es participarà per primera vegada a la fira IGTM de Golf que enguany se celebra a Tenerife.
A banda, es potencien els viatges de premsa propis amb periodistes internacionals i s’incrementa la promoció de Sitges com a destinació de Turisme de negocis amb accions a Europa i Àsia.
El regidor de Turisme, Ignasi Garrigó, ha comentat que “és un pla d’accions molt ambiciós i amb molta projecció. En aquest sentit, en el marc del Consell d’Administració, el sector privat ha felicitat l’equip de Turisme de Sitges per la feina feta al 2014 i per la proposta treballada per al 2015”.
Pla d’accions 2014
En el mateix Consell d’Administració es va donar compte de les principals accions dutes a terme al 2014, com la celebració a Sitges de l'M&I Fórum, un dels esdeveniments de Turisme de negocis més important d'àmbit mundial i que ha rebut les felicitacions d’assistents i organitzadors. També cal destacar el nou impuls en el màrqueting digital i les accions promocionals a nous mercats com el rus i el de països nòrdics.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!