ACN/ Gemma Sánchez |
Sitges
08-03-2017 10:33
Les treballadores de les dues llars d’infants públiques de Sitges han denunciat públicament l’impagament de les nòmines de febrer degut a un conflicte intern entre l’Ajuntament i l’empresa concessionària, Educare XXI. Arran d’una auditoria municipal, aquest estiu passat el consistori va detectar que la companyia havia estat cobrant per part de l’Ajuntament un import superior al que li pertocava pel número d’alumnes matriculats. Per aquest motiu, la Intervenció General municipal va aturar el pagament de factures a Educare XXI fins que no es retornessin o compensessin els diners pagats de més. L’empresa, però, s’hi oposa i reclama cobrar les mensualitats pendents. Com que l’Ajuntament no ha abonat cap factura des de l’estiu, Educare XXI ha acabat repercutint ara la situació a la trentena de treballadores de les dues llars.
Les plantilles de la Moixiganga i el Cercolet han lamentat sentir-se “objecte d’intercanvi i de joc” entre l’empresa i l’Ajuntament de Sitges. Des que les treballadores van saber que no cobrarien les nòmines del mes de febrer, van iniciar reunions i gestions internes amb el consistori, però critiquen que el govern no els ha ofert cap solució per desencallar el conflicte. Aquest dimecres al migdia, l’executiu de Miquel Forns té previst reunir-se de nou per analitzar la situació de les llars d’infants i resoldre la tensió amb Educare XXI.
Més informació
- Les educadores de les llars d'infants municipals de Sitges, ara ni cobren
- Carta oberta de les famílies usuàries de les Llars d'Infants El Cercolet de Sitges
- Vaga de les treballadores de les Llars d'Infants Municipals de Sitges
- Les treballadores de les llars d’infants de Sitges anuncien una vaga indefinida a partir del 4 d'abril
- Sitges estudia la municipalització de les llars d'infants
- Les Llars d'Infants de Sitges
- Les treballadores de les llars d’infants de Sitges cobren els diners pendents de les nòmines de febrer
- Les treballadores de les llars d’infants de Sitges cobren una part del sou i inicien accions legals per reclamar la resta
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!