Anticorrupció

La Fiscalia denuncia l’excúpula de Catalunya Caixa per un forat de 720 milions d’euros en 7 anys

Les pèrdues s’haurien produït en una quinzena d’operacions immobiliàries en l’època en què l’entitat la presidia Narcís Serra

L'expresident de Catalunya Caixa, Narcís Serra, va comparèixer davant la comissió d'investigació del Parlament sobre la gestió de les caixes. ACN

L'expresident de Catalunya Caixa, Narcís Serra, va comparèixer davant la comissió d'investigació del Parlament sobre la gestió de les caixes. ACN

La Fiscalia Anticorrupció ha denunciat davant l’Audiència Nacional l’excúpula de Catalunya Caixa per un delicte d’administració deslleial, segons ha avançat ‘El Periódico’ i han confirmat a l’ACN fonts de Fiscalia. La denúncia afecta l’aleshores president de l’entitat financera, l’exministre Narcís Serra, i catorze membres més de la cúpula, entre els quals Adolf Todó, que era director general. L’administració deslleial hauria causat un forat a la companyia de 720 milions d’euros en una quinzena d’operacions immobiliàries dutes a terme entre el 2000 i el 2007. Les irregularitats havien estat detectades pel Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB).

Segons el fiscal, en aquella etapa Catalunya Caixa va desenvolupar una activitat immobiliària intensa, i per a moltes d’aquestes operacions es va atorgar l’aval i la fiabilitat necessàries confiant en la paraula dels socis que hi participaven, sense informes independents previs.

A més, la fiscalia indica que gairebé tots els projectes estaven sotmesos a tràmits urbanístics ineludibles i de resolució incerta. Tots aquests fets, indica la fiscalia, comportaven riscos en la inversió. A més, les decisions d’inversió es prenien sense valoracions independents prèvies per contrastar el preu demandat pels venedors.

Als contractes tampoc hi havia, segons la fiscalia, clàusules resolutòries que cobrissin els interessos de la caixa d’estalvis. En els casos on si n’hi havia no es van executar o van ser insuficients.

Cal recordar que Narcís Serra té pendent un altre procés judicial per l’aprovació de sobresous a directius quan l’entitat registrava pèrdues.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local