L'escultura de Mercuri ja s'exposa a la seu de la FEGP. FEGP
Redacció |
Vilanova i la Geltrú
04-11-2019 22:54
De resultes del conveni de cessió entre el Banco Santander i la Federació Empresarial del Gran Penedès, des d'aquest dimecres a la seu vilanovina de la FEGP s'exposa l'escultura del déu Mercuri, llegat del que fou el Banco de Villanueva (1881).
Des del seu emplaçament primigeni, al carrer de Sant Antoni, fins a l'actual ubicació, al carrer de l'Àncora, 3, aquestes darreres dècades la talla de marbre ha residit a l'entitat bancària de la plaça dels Cotxes, sempre a Vilanova i la Geltrú.
En la mitologia romana, Mercuri era el missatger dels déus i protector del comerç, vet aquí que Francesc Gumà i Ferran i els fundadors del Banco de Villanueva van identificar en aquesta escultura la vocació emprenedora de la institució financera.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!