20/02/2018 11:22:34

En defensa de la llengua catalana

Jordi Larrégola Comentaris
Una alumna dels cursos d'immersió lingüística que es fan a Mataró durant l'esti. ACN

No és que siguem una raça especialment amable, és que hem estat intel·ligents en integrar en comptes d’enfrontar, hem sumat a tothom en comptes de lluitar contra forces que no podíem vèncer

18/02/2018 20:17:05

La fal·làcia de la motivació

Jordi Larregola Comentaris

Si tingués un alumne permanentment motivat, sempre i a tot hora, crec que em preocuparia. No és normal. La gent normal s’avorreix. És, fins i tot, un signe d’intel·ligència

01/02/2018 10:36:18

Méndez de Vigo, quan quedem?

Jordi Larregola Comentaris
Alumnes d'ESO fent les proves en una imatge d'arxiu. ACN / Maria Belmez

Tenir un govern és una molèstia gran, una nosa com un gra al cul. Però tenir-ne dos comença a semblar un càstig mitològic

25/01/2018 18:03:36

Diguem-li a la minyona

Jordi Larregola Comentaris

No em vingueu amb l’escola com a eina de transformació del món, la seva funció és perpetuar-lo. La revolta sempre és a títol individual

10/01/2018 9:58:13

Tenim un problema amb l’anglès?

Jordi Larregola Comentaris

Per què és un problema l’anglès? Si tots el parléssim disminuiria l’atur? Les empreses no contracten perquè no sabem anglès? De debò? Cada títol genera un lloc de treball en l’economia? Jo no m’ho crec

19/12/2017 20:58:30

La tisora ja no és sexi

Jordi Larregola Comentaris
Alumnes de primària protesten contra les retallades en ensenyament. ACN / Bertran Cazorla

L’austeritat, com fer dieta, o com una model que ratlli l’anorèxia, està bé, té el seu punt, però cansa. És com pujar una muntanya. Té el seu encant. Però s’ha d’arribar, eh! Si pugem set anys seguits i encara no es veu el cim, home! Potser ens hem equivocat i no era per aquí!

14/12/2017 10:35:10

Una lectura dels programes electorals per al 21-D en matèria educativa

Jordi Larregola Comentaris
Els candidats a les eleccions al 21-D. TVE

És digne d’admiració com tothom ha tingut els deures fets quan s’havien posat tan per sorpresa i amb tan poc temps. Mariano Rajoy anunciava eleccions el dia 28 d’octubre, i el 5 de desembre tots els partits tenien els seus programes a punt. Eficàcia i puntualitat. Tots?

07/12/2017 21:45:21

L’escola en la societat de la violència

Jordi Larregola Comentaris

Educar la bondat en la societat que normalitza la violència no és només un repte, és un testimoniatge. Una moral que, si la volem autèntica, només es pot transmetre per contagi, per adhesió

04/12/2017 19:22:52

A l’assalt del poder educatiu

Jordi Larregola Comentaris
Una alumna davant d'un ordinador a l'Institut Escola Jacint Verdaguer de Sant Sadurní. ACN / Mar Martí

Sembla ja força consolidada la idea que, en educació, tot allò que no es presenti de manera digital i audiovisual és obsolet

27/11/2017 18:59:48

Excèntric però endreçat

Jordi Larregola Comentaris

Els doctes professors universitaris de les escoles de magisteri ja no es veuran amb la penosa obligació de suspendre el català a les tres quartes parts dels alumnes de primer

21/11/2017 17:44:25

Torna la inquisició?

Jordi Larregola Comentaris
Manel Riu, amb camisa de quadres i barba, en una fotografia de l'1 d'octubre del 2017 quan veïns de Tremp defensaven el col·legi electoral on es duia.

Ara tenim també una acusació contra un mestre de Tremp, Manel Riu, basada en publicacions seves a les xarxes socials i no pas en el que digués a dins de l’aula en la seva activitat docent

16/11/2017 19:21:17

Cap a un pacte educatiu estatal. Previsions d’alerta

Jordi Larregola Comentaris
Aula d'una escola. ACN/ Gemma Sánchez

Mentre aquí defensem l’escola catalana i protestem –amb tota la raó- contra l’aplicació del 155 i contra la campanya de desprestigi engegada en contra nostra, a Madrid es juga una partida a més llarg termini

09/11/2017 17:35:31

Sóc un agent adoctrinador!

Jordi Larregola Comentaris

Advertència: penso adoctrinar. Tinc un text i estic disposat a utilitzar-lo. Tinc alumnes armats amb cervells propis i em proposo convertir-los en pensadors crític

05/11/2017 21:14:44

De nervis i de banderes

Jordi Larregola Comentaris
Un nen amb la senyera pintada a la cara durant la manifestació de l'11 de setembre del 2017. ACN / Pere Francesch

No sé si ho veieu com jo, però ja fa dies que diversos companys de diferents escoles em comenten el mateix: els nois estan més nerviosos que de costum

25/10/2017 14:11:17

Reunió de pares. Confidències per a novells

Jordi Larregola Comentaris
Aula. ACN / Oriol Campuzano

Una valoració que depèn d’aspectes tan aparentment externs al fet educatiu com ara l’aparença, el to de veu, la tranquil·litat, el sentit de l’humor o haver anat o no a la perruqueria. En aquest context, no mana la pedagogia, mana la lingüística

15/10/2017 20:51:44

Educació per a la resistència

Jordi Larregola Comentaris

És lícit ensenyar uns valors si després hauran de descobrir que són inútils?

05/10/2017 18:20:33

I la política va entrar a les escoles