19/04/2018 17:38:41

L’home del dia

Jordi Larregola Comentaris
Sant Jordi. Eix

Sobre la meva figura s’ha bastit tot un circ mediàtic que ja fa mil anys que dura. Quan em veig en tantes estatuetes, pintures, vitralls o miniatures la veritat és que no em reconec

11/04/2018 18:06:06

Tots els dies que no són Sant Jordi

Jordi Larregola Comentaris
Parada de llibres per Sant Jordi. Eix

Sant Jordi –patró de les victòries efímeres- arriba carregat de mercaderies, marxa amb llistes d’èxits i desapareix a l’horitzó

02/04/2018 9:49:47

Celebrem-ho, si no és de mal gust

Jordi Larregola Comentaris

Que ara se’ns digui que hem assolit els objectius abans i tot del termini que ens havíem fixat hauria de ser motiu de legítim orgull i borbònica satisfacció. I d’abandonar la mania malaltissa de fustigar-nos amb l’anglès! Doncs no.

23/03/2018 11:28:30

La política ens farà feliços

Jordi Larregola Comentaris
John Stuart Mill. Eix

Ahir explicava als alumnes de batxillerat que la finalitat de l’acció política segons John Stuart Mill és la felicitat dels ciutadans. Recordo les seves cares d’escepticisme

12/03/2018 16:55:54

Banderita, banderita, la, la, la…

Jordi Larrégola Comentaris
Las corsarias. Allá por la tierra mora. EIX

Em poso a llegir la lletra del pasdoble per si de cas em toqués a mi haver-la d’ensenyar a algun grup de primària

09/03/2018 12:02:24

Però, cap a on va l’educació?

Jordi Larregola Comentaris
Alumnes d'un institut a l' aula. ACN

Com és que sempre estem intentant millorar l’educació? Ho diem des de que tinc ús de raó. Primer es va aconseguir l’escolarització plena –cap als anys vuitanta-, després s’ha intentat sempre millorar els resultats i disminuir les taxes d’abandonament

01/03/2018 21:41:56

Bons temps per a la metàfora

Jordi Larregola Comentaris
Luis XVI y María Antonieta, reyes de Francia. Eix

Si no es pot dir, sempre es pot deixar a la vista, que sigui el lector qui acabi l’obra, qui connecti significats. Tornarem a fer cançons sobre estaques o sobre gallines que diuen que no

20/02/2018 11:22:34

En defensa de la llengua catalana

Jordi Larrégola Comentaris
Una alumna dels cursos d'immersió lingüística que es fan a Mataró durant l'esti. ACN

No és que siguem una raça especialment amable, és que hem estat intel·ligents en integrar en comptes d’enfrontar, hem sumat a tothom en comptes de lluitar contra forces que no podíem vèncer

18/02/2018 20:17:05

La fal·làcia de la motivació

Jordi Larregola Comentaris

Si tingués un alumne permanentment motivat, sempre i a tot hora, crec que em preocuparia. No és normal. La gent normal s’avorreix. És, fins i tot, un signe d’intel·ligència

01/02/2018 10:36:18

Méndez de Vigo, quan quedem?

Jordi Larregola Comentaris
Alumnes d'ESO fent les proves en una imatge d'arxiu. ACN / Maria Belmez

Tenir un govern és una molèstia gran, una nosa com un gra al cul. Però tenir-ne dos comença a semblar un càstig mitològic

25/01/2018 18:03:36

Diguem-li a la minyona