ACN/ Gemma Sánchez |
Calafell
02-02-2016 09:54
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El Ple municipal de Calafell (Baix Penedès) ha aprovat aquest dilluns a la tarda retirar la simbologia franquista dels carrers del poble. La decisió s'ha pres arran d'una moció de la CUP que ha obtingut el vot a favor de tots els grups municipals, excepte els dos regidors del PP, que s'han abstingut. L'efecte més directe de l'acord recau en els carrers dels Caiguts i dels Màrtirs, al nucli de Calafell Poble, que ara recuperaran els noms d'abans de la dictadura, els quals van ser establerts per tradició popular. Així, el Carrer dels Caiguts passarà a anomenar-se Del Viola –o De Cal Viola-, en referència a la família que hi ha viscut històricament. Mentrestant, el Carrer dels Màrtirs recuperarà el nom de Carrer de les Eres, ja que és l'indret que antigament enllaçava amb un camí que duia a les eres.
Al mateix temps, la moció aprovada aquest dilluns a Calafell preveu crear una comissió temporal que revisi "la nomenclatura, la simbologia i títols honoraris de Calafell dedicats a personatges, col·lectius i institucions franquistes o feixistes". Segons l'acord, l'Ajuntament farà un cens d'aquestes elements en el termini de sis mesos i obrirà un debat entre la societat civil i els grups polítics per determinar com s'han de fer els canvis de noms.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!