Agenda del Penedès

Conferències, col.loquis

Jornades Solidàries de Sitges amb els refugiats

Sitges | Cap de la Vila | 18-12-2016

Jornades Solidàries de Sitges amb els refugiats

Les entitats Sitges Solidari, Sitges Voluntaris Socials – Banc del Temps, Vida Útil, Creu Roja de Sitges, Oikodrèdit-Catalunya, i SETEM-Catalunya, amb la participació d’Amics de Kamba Beó Neré i de Sitges Acull, i amb el suport de la regidoria de Benestar i Família l’Ajuntament de Sitges han presentat aquesta setmana la programació de les XVI Jornades Solidàries. Unes jornades que enguany volen convidar a reflexionar sobre la realitat que han de viure els refugiats.

Les Jornades Solidàries de Sitges se sumen a la campanya catalana per a promoure l'acollida de refugiats #casanostracasavostra. Les entitats organitzadores defensen que “està en les mans de tots fer possible un canvi en la legislació i que els governs i les administracions públiques prenguin postures més obertes i valentes a favor dels drets humans”.

Les XVI Jornades compten amb un cartell obra de l’artista Jaume Aldabó on reflecteix la seva visió sobre la situació de les persones que es veuen obligades a marxar del seu país d’origen.

Programació

Després de la presentació de les jornades aquesta setmana, les activitats continuaran el proper 18 de desembre, a les 12 hores al Cap de la Vila, amb un acte públic a favor dels refugiats i contra la guerra amb motiu del Dia Internacional dels Migrants. Durant l’acte es construirà un mur amb capses amb les aportacions de tots els participants i es farà la lectura d’un manifest. Posteriorment, es farà l’enderroc del mur i es farà una caminada pels carrers de la vila. L’acte comptarà amb la col·laboració amb l’Agrupament Escolta de Sitges.

El 26 de gener es farà un cinefòrum a l’auditori del Casal de la Gent Gran.

El 18 de febrer, a les 18 hores, tindrà lloc una conferència sobre com l’odi a l’auditori de l’Edifici Miramar.

La primera quinzena del mes de març se celebrarà el cicle de cinema educatiu per als alumnes de primària i secundària a El Retiro a càrrec de Teleduca. També s’ha previst una taula rodona amb testimonis de persones refugiades o immigrants que explicaran la seva vivència a la Sala d’Actes de El Retiro.

Del 29 d’abril al 7 de maig  de 2017 es farà la XV exposició de dibuix infantil amb la participació de les escoles de Sitges. El lliurament de premis serà el 7 de maig, a les 12 hores, a la sala d’exposicions de l’Escorxador.

El 21 de maig de 11 a 14 hores es farà la XVI Fira d’Entitats Solidàries sobre Comerç Just i Banca Ètica amb tallers per a infants, una mostra dels treballs que realitzen diferents ONG’s i paradetes amb productes de comerç just. També es podran veure propostes alternatives pel que fa al consum o l’energia, entre altres. L’activitat comptarà amb la col·laboració de l’Agrupament Escolta de Sitges.

Lloc i adreça de l'acte

  • Sitges
  • Cap de la Vila
  • Cap de la Vila
  • 12 hores

Informació de contacte


    T'ha interessat aquest acte?

    Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

    Subscriu-te ara!

    El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.



    Avui al Penedès


    SEGUEIX-NOS

    Si voleu rebre per e-mail les notícies de la setmana i la millor agenda cultural del cap setmana, apunteu-vos als nostres butlletins.

    Butlletins gratuïts Subscriu-te ara!