Agenda del Penedès

Música, concerts, balls

IV edició del MUSiCVEU Festival: Maria Canyigueral

Vilafranca del Penedès | 28-01-2018

IV edició del MUSiCVEU Festival: Maria Canyigueral

Arrenca la IV edició del MUSiCVEU Festival que un any més omplirà de música el Penedès. El Festival se celebrarà durant els sis primers mesos de l’any amb el concert d’inauguració que tindrà lloc el 28 de gener del 2018 fins a la seva clausura, el 8 de juliol del 2018 amb un total de 10 concerts. Enguany l’organització del Festival ha apostat per una programació diversa, eclèctica i de gran nivell musical, on els assistents podran gaudir de concerts que van des dels sons i ritmes més pop, passant pel jazz, la música clàssica o la cançó popular. Un bon exemple d’aquesta varietat d’estils que engloba el Festival són els concerts entre d'altres de Judit Neddermann (13 de maig), on ens presentarà el seu tercer disc, o l’espectacle pop ple de coreografies i moviment de les Sound Six, un grup de veus femenines que vam poder veure a la final del programa Oh Happy Day 2017 de TV3 i que arribaran a Vilafranca del Penedès l’11 de febrer. Com a clausura del Festival el 8 de juliol tindrem una expressió musical d’alta intensitat fruit de la unió de dos talents com els de Marco Mezquida (piano) i Celeste Alías (veu), una actuació que comptarà amb les projeccions en directe de l'artista plàstic Txema Rico.

Per a moltes raons el MUSiCVEU és un Festival amb un segell propi molt personal i gràcies a això s'ha consolidat al llarg de les tres passades edicions com una proposta cultural ferma que va més enllà del Penedès i que ha aplegat més de 3.500 persones de públic en els tres anys anteriors. Des de l'edició del 2017 el Festival, organitzat per la Fundació Pinnae i Joventuts Musicals de Vilafranca, va afegir una vessant solidària que aquest any tindrà continuïtat amb el lliurament de part de la recaptació final a Creu Roja de l'Alt Penedès per als seus Programes de Suport d'Emergència a l'Alimentació Infantil. Un altre dels segells característics del Festival és el que podríem anomenar “el tercer temps” en què artistes i públic tenen l'oportunitat de trobar-se i conversar en acabar els concerts amb un tast de catànies i copa de cava per gentilesa de Jané Ventura.

Un espai únic amb concerts únics a preu popular

L'espai on se celebren els concerts també és un dels grans atractius del MUSiCVEU Festival: l'Auditori del Fòrum Berger Balaguer de Vilafranca del Penedès situat a l'emblemàtica casa modernista de principis del segle XX, un dels edificis més singulars de la vila. Un Auditori que té capacitat per a 246 persones i que compta amb un excel·lent equip de so i llums per gaudir de la música en directe de forma íntima. Les entrades pels concerts oscil·len entre els 8 i els 13 euros, uns preus pensats perquè tothom pugui assaborir la millor música a preus populars. Les entrades als concerts es podran comprar tant a la taquilla del mateix Auditori com a través del portal online de la Fundació Pinnae a Topticket.cat.
Amb ànim d'acostar la música clàssica als infants, el Festival ofereix entrada gratuïta als concerts familiars pels menors de 12 anys que vinguin acompanyats d'un adult. Aquestes invitacions es poden aconseguir a la mateixa taquilla de l'Auditori.

A continuació avancem la programació completa del Festival:

28 de gener: Maria Canyigueral, piano. Obres de Beethoven i Mompou - Concert familiar –
11 de febrer: Sound Six. Moments, grup vocal finalista del Oh Happy Day 2017 de TV3.
25 de febrer: Joan Chamorro Trio presentant Èlia Bastida amb Andrea Motis i Josep Traver
11 de març:  Mar Quintet, presenta nou disc "Cromatismes"
8 d'abril: Sinatra 100 anys amb Agustí Burriel Quartet
29 abril: Granados i l'espurna de la felicitat. Companyia El Nen Infinit amb Clara del Ruste, actriu i clown i Emili Brugalla, piano - Concert familiar -
13 de maig. Judit Neddermann, presenta el seu tercer disc
27 de maig: Grup Xató, nou espectacle "Un far per tornar" amb cant, recital i dansa
10 de juny: Mercedes Gancedo, soprano i Beatriz Gonzalez, piano. Recital líric - Concert familiar -
8 de juliol: : Marco Mezquida & Celeste Alías. Llunàtics, actuació de piano i veu amb projeccions en directe de Txema Rico

Lloc i adreça de l'acte

Informació de contacte


    T'ha interessat aquest acte?

    Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

    Subscriu-te ara!

    El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.



    Avui al Penedès


    SEGUEIX-NOS

    Si voleu rebre per e-mail les notícies de la setmana i la millor agenda cultural del cap setmana, apunteu-vos als nostres butlletins.

    Butlletins gratuïts Subscriu-te ara!